Hoe zetten we de tabel met X-, Y- en Z-coördinaten op catia?

Hallo

In een catia-tekening moet ik de X-, Y- en Z-coördinaten van verschillende punten volgens een coördinatensysteem zetten.

het is in een ISO-weergave, ik moet een nieuw coördinatensysteem plaatsen dat door M en N gaat (en ik weet niet hoe ik het moet doen) en vervolgens de coördinaten van de punten in X, Y en Z plaatsen (de coördinatendimensiefunctie geeft me alleen X en Y)

Als iemand me zou kunnen helpen, zou het bij me passen :-)

Bij voorbaat dank

capture.jpg

Hallo

Als het alleen voor de coördinaten is (geen specifieke toleranties, ...), waarom doe je het dan niet rechtstreeks in het Product (creatie van het coördinatensysteem + metingen)?  Het gebruik van de tekening (d.w.z. 2D) om 3D-dimensionering te doen, lijkt in het gedrang te komen.

Aan de andere kant zijn in mijn herinnering de schilderijen die in de plannen zijn gemaakt na generatie niet meer gekoppeld aan de 3D. Wees dus voorzichtig in het geval van een update.

Kleine opmerking: om een markering te definiëren, heb je iets meer dan 2 punten nodig.

1 like

Hallo

Zoals @Chamade zegt, zal de tafel niet associatief zijn.

1. de punten moeten in de 3D worden aangemaakt met het puntencommando.
  2. Het ref-coördinatensysteem moet in de 3D worden gemaakt
  3. In de eigenschappen van de ISO-weergave moet het selectievakje 3D-punt zijn ingeschakeld.
  4. Selecteer de punten die zichtbaar zijn door selectieovervulling of CTRL.
  5. Zodra alle punten zijn geselecteerd, activeert u de opdracht (tabel met afmetingen op coördinaten).
  6. Selecteer het gewenste 3D-coördinatensysteem in de vervolgkeuzelijst in het veld "Assystemen"
  7. Kies het kolomtype
  8. Klik in de weergave om de tafel neer te leggen

1 like

Hallo

Zou er een oplossing zijn om dit bestuur associatief te maken?

Bij voorbaat dank.

Hallo tjrs geen associativiteit van de tabel met dimensies door coördinaten (CATIA V5-6 R2020).

Is uw behoefte hetzelfde als @cguitard ???.

Anders opent u een andere vraag

Hallo

Naar mijn mening een wonderoplossing afgezien van een snel scriptje