Hoe kan ik de eigenschap massamateriaal bijwerken?

2019-12-06_10_05_35-document_properties_-_material_properties.png

Hallo

5 likes

Hallo

1 like

Hallo!

4 likes

Idem hallo

3 likes

Nou idem, Hallo allemaal...

Korte vraag = kort antwoord ==> het mogelijk is via macro, zijn de te wijzigen parameters deze: HIER.

Vriendelijke groeten

4 likes

Heeft iemand een idee?

OK bedankt. Is er een configureerbare tool?

Hallo!

Aangezien u de MyCad-tools  tot uw beschikking heeft, kunt u dit doen met Integratie:

https://help.visiativ.com/mycadtools/2019/fr/Integration.html

3 likes

Ik heb gezocht naar hoe ik het met integratie kan doen, maar ik heb niet gevonden hoe ik het type arcering, de schaal, de dichtheid kan bijwerken...

Het gebeurt in de eigenschappen van het materiaal, in SW bewerk je je materiaal en ga je naar het tabblad Arcering.

2 likes

Hallo

Tot ziens

Tot gauw

5 likes

Hallo

U kunt de materiaalbasis van SOLIDWORKS niet wijzigen. Je moet de basis of bepaalde materialen dupliceren om de parameters (dichtheid, arcering, schaal, enz.) te kunnen wijzigen. Zodra uw database is gemaakt, gaat u naar "Systeemopties", "Bestandslocaties", "Materiaaldatabases".

Vriendelijke groeten

2 likes

Ik ben er niet zeker van of mijn verzoek goed wordt begrepen.

Ik wil geen nieuwe materiële basis creëren.

Ik wil de eigenschappen (aangegeven in de bijlage) van stukbestanden in bulk bijwerken. 

Ik denk dat uw verzoek goed wordt begrepen, maar dat het antwoord is: Als het materiaal dat in uw deel is gekozen tot de materiaalbasis van Solidworks behoort, is het niet mogelijk om deze waarden te wijzigen. Nu kunnen we op uw schermafbeelding zien dat er a priori geen materiaal is geselecteerd voor uw onderdeel ("materiaal niet gespecificeerd"), dus u maakt een materiaalbasis en u vult de waarden in het materiaal in (dat u op uw onderdeel toepast) of u wijzigt deze waarden in de eigenschappen van het document zoals u wilt doen, maar daar denk ik dat de We komen terug op : het is mogelijk via macro.

Het beste is natuurlijk om uw materiaalbasis te creëren, deze in te stellen en het gewenste materiaal op elk onderdeel aan te brengen (wat u kunt doen met MyCadTools-tools).

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Inderdaad, u wilt waarschijnlijk de standaard weergave-eigenschappen van arcering in uw tekeningen wijzigen voor het geval u geen materiaal in uw 3D-model hebt gespecificeerd.

Dus als u deze instelling op meerdere tekeningen wilt wijzigen, kunt u eigenlijk een macro gebruiken of myCADtools zoals Integration of CopyOptions gebruiken. Met CopyOptions kunt u opties van een referentiedocument toewijzen aan x-documenten.

Het beste is om de materialen toe te passen op de 3D-componenten.

Vriendelijke groeten

3 likes

Dank u allen voor uw hulp. Ik zal zien wat ik met dit alles kan doen.

Goedemiddag.