Ik veranderde de naam van het onderdeelbestand en wanneer ik het tekeningbestand opende, de locaties van de verschillende aanzichten en verving het door rechthoeken met een kruis.
Het probleem is dat ik de functie niet kan vinden om de weergaven opnieuw te genereren met betrekking tot het bestand met de nieuwe naam.
Of je hernoemt zoals voorheen en je doet dat via Solidworks door met de rechtermuisknop op het onderdeel te klikken en vervolgens op Solidworks en hernoemd. Op deze manier wijzigt het de naam terwijl het de link met de tekeningen en assemblages behoudt waar waar e is...
Bij het hernoemen van onderdelen moet u dit ALTIJD doen met de SolidWorks Explorer. Zo zijn de assemblages en tekeningen altijd gekoppeld aan deze gerenommeerde onderdelen.
U kunt ook met de rechtermuisknop op een rechthoek met het kruis klikken
kies "show" -> SW kan het bestand niet vinden en vraagt u ernaar te zoeken
Navigeer naar uw kamer met de nieuwe naam, valideer
Klik met de rechtermuisknop > "weergeven" op de andere weergaven.
Als u een foutmelding krijgt, dat de configuratie niet is gevonden, of iets dergelijks, drukt u op CTRL-S, sluit u de MEP en opent u deze opnieuw, dan zou de rechtermuisknop op "tonen" moeten werken
Het spijt me, ik ga off-topic en stel een beginnersvraag, maar hoe gebruik je Solidworks Explorer?
We zijn niet gewend om het in mijn bedrijf te gebruiken, over het algemeen maak ik bij het hernoemen van mijn plannen de piramide, deel > plan > assemblage > plan. Het is een goede gymnastiek, maar het is een beetje traag, als het verkennen ervan je in staat stelt sneller te gaan, neem ik het.
Solidworks Explorer moet op hetzelfde moment worden geïnstalleerd als Solidworks (hiervoor is een vinkje voorzien in de installatie). Als het is geïnstalleerd, zou u directe toegang moeten hebben tot de PackAndGo-functies, Hernoemen, Vervangen en Verplaatsen, via het contextmenu in de Windows Verkenner:
Dus, in Windows, kies een Solidworks-bestand, klik met de rechtermuisknop, Solidworks/Hernoem en plaats vervolgens de nieuwe naam in het daarvoor bestemde vak en geef aan of u wilt aangeven of u de bovenliggende bestanden wilt bijwerken, dan OK:
Om een kamer en zijn plan te hernoemen, moet je de manipulatie van de kamer en van het plan uitvoeren.
Natuurlijk mogen de bestanden niet alleen-lezen zijn, anders werkt het niet.
U kunt dezelfde functies vinden in het Solidworks Explorer-venster zelf, dat toegankelijk is via Start Menu / Solidworks xxxx / Solidworks explorer xxxx.