Hoe maak je een geïmporteerde 3D-schets plat?

Hallo, ik probeer al twee dagen tevergeefs een geïmporteerde gebogen DXF-schets af te vlakken . Kun je me helpen? =)

passage_de_roue_arg.dxf

Hallo

"Een schets afvlakken dxf... "
Is dit het doel: een oppervlak genereren op basis van de kromming, en dit afvlakken?
Welke versie van SolidWorks gebruik je?

M.Blt

Ik gebruik solidworks 2020.Ja, ik ben op zoek naar een oppervlak met deze geïmporteerde vorm en het plat leggen, en niet alleen een projectie maken. Ik denk dat je het moet kunnen schetsen om een oppervlak te kunnen maken, een vlak te kunnen maken en het nn in te kunnen leggen? Maar ik kan het niet en ik ben niet bekend met deze software.

Ik voel me niet op mijn gemak met solidworks, maar ik heb ideeën over het maken van 3D-onderdelen nadat ik aan andere gelijkwaardige software heb gewerkt.

;)

De stadia van de schepping...

Stap 1: maak een 3D-schets en gebruik de functie "Entiteiten converteren" om een kopie van de curve als spline te maken. Interesse: om de punten te tonen die het genereren van de curve mogelijk maakten, veel beter zichtbaar op de spline.
Stap 2 tot 5: maak 4 3D-schetsen, elk met een spline-curve die overeenkomt met elk deel van de wielkast, met behulp van de spline-punten uit de vorige stap.
Stap 6: creëer een oppervlak op basis van de 4 splines door de functie "Surface-Smoothing" met behulp van twee profielen (geel en rood) en twee geleidingscurven (oranje en turkoois).
Stap 7: Maak het oppervlak plat met de functie "Invoegen", "Oppervlak", "Afvlakken".
Het resultaat is niet perfect, de gekwelde vormen van de wielkast (na een ongeluk?) maken het moeilijk om het oppervlak te genereren... Ik moest de geleidingscurven vereenvoudigen door ze te beperken tot lijnsegmenten.

Afbeelding en onderdeelbestand bevinden zich in de bijgevoegde zip.

M.Blt

passage_de_roue.zip
1 like

Bovenaan ga ik er naar kijken! Bedankt voor de zeer gedetailleerde en snelle reactie