Hoe stel ik een automatische gatenvolgorde in met Excel?

Hallo 

Ik ben op zoek naar een opeenvolging van gaten, bijvoorbeeld op een 1700 lange flat met een gat aan elke kant dat 100 van de rand blijft, en in het midden van deze twee gaten een aantal gaten van niet meer dan 250 mm, dus daar in mijn voorbeeld vallen we goed, want 1700 - 200 = 1500 / 6 = 250  , maar als ik een flat heb die groter is, bijvoorbeeld 2640 - 200 = 2440 / 6 = 406,66 

Dus ik wil dat het in mijn gatenreeks automatisch gaten toevoegt, zodat de hartafstand van mijn gat  niet groter is dan 250 mm.

Het is me gelukt om te sleutelen aan een formule die in B3 is, mijn lengte (2440) in B2 =(B3-200)/6  in B4 = SI(B2>250;( B3-200)/250+1; 6) om het aantal holes te weten en te eindigen in B5 =(B3-200)/B4, wat mijn uiteindelijke afstand tussen elke hole is. 

Op Excel lijkt het te werken, maar ik moet een probleem hebben met mijn eerste twee vaste gaten die 100 van de rand zijn. omdat ik op mijn stuk dat bij de laatste hole aankomt, niet dezelfde hartafstand vind (kleiner of groter).  Als je een andere formule hebt om me voor te stellen, zal ik welkom zijn.

Bovendien "werkt" deze formule op de uitvinder op de schets, dus ik neem mijn voorbeeld van mijn lengte 1700, ik heb mijn gatenvolgorde, ik boor de 6 gaten . En daar wijzig ik mijn lengte met 2440, op de schets voegt het veel cirkels toe en wijzigt het de assen, maar van mijn kant vertegenwoordigt het mij alleen de eerste 6 gaten met de nieuwe as, maar niet de andere, omdat het op het moment van mijn extrusie niet bestaat. Dus hoe zorg je ervoor dat de nieuwkomers in de reeks automatisch doorbreken? 

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest in mijn verzoek en dank u bij voorbaat.

test.png

Het lijkt mij dat lineaire herhaling alleen je probleem kan beantwoorden (zonder een vergelijking), je kunt naar een referentie gaan, deze een minimale afstand en afstand geven. 

http://help.solidworks.com/2015/french/WhatsNew/t_controlling_linear_patterns_with_reference_geometry.htm?id=eb7250f39612471b8ae13fc9f7f7bb51#Pg0

1 like

Hallo

Ik denk dat je je formule in B4 als volgt moet schrijven:

=SI(B2>250; AFGERONDE. SUP ((B3-200)/250)+1; 6)

In uw voorbeeld zou u een waarde in B5 moeten hebben van 2240 / 10 = 224 en niet 224,9 die afkomstig is van delen door 9,96.

Dat verklaart waarschijnlijk waarom je laatste hartafstand niet goed is.

Om de ontbrekende gaten weer te geven, ik weet het niet uitvinder, dus geen oplossing voor te stellen (tenzij je van tevoren gaten in de leegte maakt, maar het is lelijk).

@max, de vraag is op Inventor niet zeker of de hulp van solidworks van toepassing is

1 like

Goedenavond, en dank u voor uw antwoorden.

Allereerst, max59 deze techniek is niet slecht, maar ik weet niet of het werkt op inventor.

Chamade, je formule zal me goed helpen voor mijn laatste centrumafstand, nu is het goed, maar als ik maar om 1700 uur markeer, markeert mijn formule in B4 me verkeerd, dus het verandert niet op uitvinder: / 

en hoe je het ook onder de 1700 kunt laten werken, want met mijn formule is het, zodra ik onder de 1700 ga, altijd gebaseerd op 6 gaten. Bijvoorbeeld, mijn lengte is 1000-200, dus 800/6 = 133,33, terwijl het naar 800/4 = 200 zal moeten gaan.

test_2.png
1 like

Hallo, hier is een formule die moet werken.

Het is hetzelfde principe als voor mij wanneer ik balustrade-elementen bereken.

Deze elementen variëren in aantal, maar de maximale afstand mag niet groter zijn dan 110 mm.

in A1 uw plaatlengte

in B1 en C1 de 2 terugtrekkingen aan elke kant, in dit geval 100 mm voor u

en in D1 mag de maximale waarde niet hoger zijn dan 250 mm

=(A1-(B1+C1))/AFRONDING. SUP((A1-(B1+C1))/D1; 0)

Ik heb een aantal tests gedaan in het werkt

4 likes

Ik heb net getest met je voorbeeld van 1000 en het werkt voor mij.

En ik werk ook met Inventor

2 likes

Hoi franck51, bedankt voor je formule, het geeft me de hartafstand, maar plotseling kan ik het aantal gaten niet meer vinden, heb je een oplossing om 4 gaten te vinden op mijn voorbeeld van 1000-200 met een hartafstand van 200 mm.

Want om op inventor te zetten heb ik de uiteindelijke hartafstand en het aantal gaten nodig trouwens, is het wat je doet hoe je de nieuwe gaten dit gat zelf toevoegt? Moeten we boren of

Plaatwerk >gesneden? Als je weet hoe ik weer geïnteresseerd ben, bedankt.

test_inv.png

In de formule @Franck wordt het aantal gaten gegeven door AFRONDING. SUP((A1-(B1+C1))/D1;0. Als je deze waarde wilt krijgen, moet je deze in een specifiek vak plaatsen en dit vak in de divisie oproepen om de hartafstand te krijgen.

Bovendien is het inderdaad niet nodig om een SI() functie te gebruiken. Met deze functie kon je een aantal gaten hebben die niet kleiner dan 6 mogen zijn, maar dat is blijkbaar niet wat je wilt.

1 like

Een kleine correctie, de formule geeft het aantal intervallen. Om het aantal gaten (inclusief eerste boring) te krijgen, moet je aan het einde +1 toevoegen.

Kopieer in dit geval alleen de formule (round.sup...) door 1 toe te voegen en wijzig de @Franck formule niet.

1 like

Dank je wel franck en chamade rib formule ik ben goed. Het enige dat u nog hoeft te doen, is uitzoeken hoe u het automatisch kunt laten doorboren, is de behoefte aan een expert op het gebied van uitvinders.

Goedenavond:)

Goedenavond lolio60

Het is heel eenvoudig, je hoeft alleen maar een netwerk van je piercingfunctie te creëren.

Je doet je eerste piercing vervolgens maak je een netwerk van deze piercing van het aantal piercings.

Omdat je in de formule die ik je gaf het aantal piercings kunt extraheren, is er geen probleem.

Goedenavond, ik hoop dat ik je heb geholpen.

2 likes

lolio60 zei:

Vergeet niet als je kunt valideren wat volgens jou het beste antwoord op je vraag is.

En als je nog andere vragen hebt, aarzel dan niet om ze te stellen.

Fijne dag allemaal.

Goedenavond

Sayer, ik heb gevonden over welk netwerk je het hebt, ik gebruik het netwerk in de schets, dus het wijzigt gewoon in de schets terwijl je naar plaatwerk moet gaan en hier het netwerk moet kiezen. Zo onberispelijk alles werkt perfect, bedankt allemaal:D