Hoe kan ik stuklijsten standaard afstellen op basis van de volgorde van montage?

Hallo

Ik probeer erachter te komen of het mogelijk is om het vakje "volgvolgorde montagevolgorde" standaard aan te vinken bij het maken van een stuklijst.

Bedankt

Hallo

In de beheerder van de nomenclatuur, ga naar 

Selecteer Assemblageorder volgen om de stuklijstartikelnummers op dezelfde manier te ordenen als de assemblage. Wanneer deze optie is geselecteerd, kunt u Subassemblageorder volgen selecteren om de stuklijstartikelnummers op dezelfde manier te ordenen als het halffabrikaat.

Cdlt

Yannick

Dat is wat ik meestal doe, maar ik moet het elke keer doen als ik een nomenclatuur invoeg. Waar ik naar op zoek ben, is dat het automatisch wordt gecontroleerd bij het invoegen van een nomenclatuur.
Ik ben vergeten te specificeren, ik zit op SW 2018 SP5.

Ik heb op dit moment geen toegang tot solidworks. Ik herinner me niet zo.

1. Als dit is geconfigureerd, denk ik dat dit moet worden gedaan in het volgende plan of montagemodel waar u uw tafel invoegt.
  2. Of in de documenteigenschappen -> Skin-standaarden-> tabellen

Of je doet het op een lege assemblage die je opslaat voor je eerste assemblage en opslaat in asmdot (assemblagemodel)

Deze modelassemblage moet uw modelassemblage vervangen wanneer u begint met het maken van een lege assemblage. (Zie menu Tool, optie Documentsjabloonbestandslocaties )

2 likes

Hallo

Op dit moment is er geen Solidworks bij de hand, maar uit het geheugen zou u uw BOM-stijl moeten kunnen instellen bij het invoegen en deze vervolgens kunnen opslaan als een BOM-sjabloon, deze moet in .sldbomtbt-formaat zijn. Elke keer dat een stuklijst wordt ingevoegd, houdt Solidworks het laatst geladen model in het geheugen, zodat u uw stuklijst altijd hebt zoals u dat wilt...

Vriendelijke groeten

2 likes

Sbadenis, ik heb het geprobeerd door in mijn montagemodel te zoeken, ik vond niets dat me toestond om wel of niet de standaard montagevolgorde te hebben.

D.roger, dit is al hoe ik mijn BOM-modellen heb opgeslagen. Ik kan het vakje voor de assemblageorder aanvinken en later opslaan, maar het blijft niet aangevinkt bij het invoegen van een nieuwe stuklijst.

Ik zet je in de 2 hokjes die problematisch zijn (vooral de 1e eigenlijk)

sans_titre.jpg

Probeer een tekening te maken op de plaats waar u de wijziging hebt aangebracht en sla deze vervolgens op als sjabloon.

Op die manier kiezen de opties eerder, wanneer u van het model vertrekt, dat het standaard is ingeschakeld.

Ik kan niet doen wat je suggereert, sbadenis. Als ik een stuklijst in een tekening wil kunnen invoegen, moet ik van tevoren een overzicht hebben. Behalve dat als ik een mening plaats, ik de Europarlementariër niet meer als model kan opslaan (circulair ref-probleem).

Bijgevoegd is de foutmelding die het me geeft als ik dit doe.

sans_titre2.jpg

U voegt een weergave in, wijzigt de stuklijstoptie, verwijdert de weergave en slaat op als een sjabloon om te zien of deze werkt. (bewaart een back-up van het andere tekensjabloon, overschrijft deze niet).

Hetzelfde antwoord, als ik een weergave invoeg, of ik deze nu verwijder of niet na het plaatsen van de nomenclatuur, krijg ik de referentiefoutmelding van het laatste bericht.