Hallo, ik zou graag een familie van onderdelen willen maken met als enige wijziging de schetstekst , maar bruikbaar in een bibliotheekfunctie. (Ik heb het geprobeerd door de tekst te koppelen aan de naam van de configuratie, maar als ik het naar een andere kamer sleep, afhankelijk van de bibliotheek, neemt het de naam van de configuratie van de nieuwe kamer aan). DE enige oplossing die je kunt vinden is om functies te maken met elke keer een andere tekst, maar het is erg lang om met de hand te doen als je 70 configuraties hebt.
Hallo
Gewoon om ons te informeren over een mogelijke oplossing! Kunnen we weten waar je van gewend bent? Tenzij het is om te graveren op snijden of lasergraveren.
Terwijl ik wacht op mijn kleine vrienden om je zoals gewoonlijk een geweldige oplossing te geven, is dit wat je bericht me inspireerde.
Bijvoorbeeld : een bout is een lichaam dat in een boekenkast wordt gestopt en dat kan worden ingestoken waar je maar wilt.
In dezelfde geest maak je een lichaam dat een rechthoekig parallellepipedum is en waarop je je tekst graveert. Deze body zet je in je bibliotheek.
Vervolgens voegt u uw object in uw ASM in.
Voor een stuk omdat je er niets in kunt invoegen: je moet beginnen bij het bibliotheekstuk, maar alleen de schets ervan krijgen. De eenvoudigste manier zou in dit geval zijn om blokken te maken en ze terug te roepen wanneer dat nodig is. Het voordeel van blokken is dat ze gemakkelijk te besturen zijn, omdat het afgewerkte objecten zijn. Wanneer u ze invoegt, vervormen de schetsen waaruit ze bestaan niet, in tegenstelling tot een directe schetsinvoeging die in alle richtingen gaat
Aan de andere kant ontgaat mij de voorwaarden voor het bijwerken van de teksten. Voor de ASM geen probleem, aan de andere kant lijkt het me voor een deel niet mogelijk, behalve door met behulp van blokken in de bibliotheek te zetten zoals hierboven gesuggereerd.
Als u ons meer informatie geeft, zullen we zeker meer relevante voorstellen hebben.
Vriendelijke groeten
Dit is handig voor referenties over power jets (PJ), hier zijn ze eenvoudig, maar ik zou graag een bibliotheek met power jets willen maken voor verschillende media die ik vaak gebruik, maar nooit identieel. Ik heb de codering nodig om te wijzigen en ik zou graag willen dat er maar één functie is die alles beheert via een Excel-tabel, bij voorkeur maar Ik kan het niet doen met de tekstschets
jet_dalimentation.jpg
Hallo Alexandre
Bedankt voor de extra uitleg en vooral de bijlage; Het is nu veel duidelijker.
Met macro's moet het toch mogelijk zijn, maar ik heb geen vaardigheden op dit gebied om het u te bevestigen.
Ik geef het over aan de dure maouss van macro's ;-)
Vriendelijke groeten
Hallo
Je moet de tekstfunctie koppelen aan een custom properties en van daaruit kun je deze beheren via het excel bestand.
Ik heb een kleine tutorial gemaakt in de ZIP-map met een deel in Solidworks 2016
comment_mettre_un_texte_desquisse_faire_une_famille_de_piece_.zip
Heel erg bedankt, het heeft me veel geholpen, maar helaas maar half.. Ik wil het gebruiken in een bibliotheekfunctie en van daaruit, wanneer ik mijn functie selecteer en invoeg, verliest het de informatie van de tekst die het had en toont het me ( $ERREUREVAL $) is het mogelijk om de schets te blokkeren of dat het nog steeds verwijst naar het bibliotheekbestand?
Welke versie gebruik je en kun je je bestanden delen om te testen...
Ik ben jonger dan 2013, komt het daar vandaan?
Hier is mijn bibliotheekbestand,
jet_de_fonte_collier_famille_de_piece.sldlfp
Heb je je Excel-bestand verwijderd door er met de rechtermuisknop op te klikken, dan te verwijderen/verwijderen, dan ga je naar insert==>table==>familie van onderdelen en daar maak je het automatisch opnieuw en daar zal de kolom zijn die de schets van je getallen beheert en er zou geen probleem meer moeten zijn $ERREUREVAL$.
BEWERKEN
Waarschuwingstekst verwijderd omdat gevaarlijke SPAM is verstoord door MODOS.