Hoe een industriële garagedeur te modelleren OP SOLIDWORKS, om de weerstand tegen windbelasting bij het garagedeurgordijn te vinden (het gordijn is gemaakt van rubber)

Hallo

Weet je, je moet informatie van je afpakken omdat je niet altijd reageert op de verzoeken die aan je worden gedaan.

U nodigt ons uit om te gaan varen, maar wij zijn degenen die in uw plaats moeten roeien.

Hoe breed en hoog is het gordijn???? Ik denk niet dat ik het nieuws heb gelezen.

In ieder geval is de geleiding onvoldoende voor een gordijn dat aan de wind is blootgesteld. Het gordijn zal onvermijdelijk uit de U-vormige rails komen zodra de wind een beetje opsteekt.

Denk aan het al genoemde spinnaker-effect!

Vriendelijke groeten

1 like

Grappig beter antwoord 

begrijp het niet goed 

Ik moet zelf besmet zijn

+1 @ Zozo

@+ ;-)

Hallo 

Voor de simulatie op SW is het ok, bedankt allemaal. Momenteel heb ik hulp nodig bij het theoretisch berekenen van de weerstand als gevolg van de windbelasting van de industriële garagedeur, Afmetingen van de deur 8900 mm breed en 6500 mm hoog, wind van 140 km/u.

Vriendelijke groeten.

Hallo

Inderdaad bedankt @tous ;-)

Na lang wachten met mijn zus Anne - die ook niets zag aankomen - krijgen we eindelijk te horen over de grootte van de rubberen deur.

Maar helaas, aangezien de aanvrager aangeeft dat "de simulatie op SW in orde is" impliceert dat het voorbij is, zitten we vast aangezien de berekening of beter gezegd de simulatie van de vervorming van het rubber alleen kan worden gedaan met SW-simulatie of door berekeningen zonder meikevers.

Ik heb verschillende keren om gedetailleerde details gevraagd, maar tevergeefs op de "schuifgordijnrail". Het gewicht, de aard en de wijze van bevestiging aan het rubber. We kregen net te horen dat er een extra dikte rubber was op de wrijvingspunten in de zijgeleiders.

Naast dat de zijgeleiders vast zitten, maakt het ons -zoals mijn oma altijd zei- een mooi been, zolang we de exacte vorm van deze geleiders niet weten.

Met andere woorden, als de geleider een eenvoudige open U is, verhindert niets bewegingen in X en -X, waardoor de gordijnen zeker uit de zijgeleiders zullen komen.

Dus zonder een dwarsdoorsnede van de zijgeleiders (die eruit zouden moeten zien als een vierkante of rechthoekige buis met een opening van een paar centimeter in radiaal) en een afbeelding van de horizontale tensoren, geen simulatie, geen berekening op de mano niet mogelijk voor mij maar dat sommige X'en zouden weten hoe ze dat moeten doen.

Bovendien hebben we, zonder de kenmerken van het rubber te hebben, namelijk de naam van de leverancier en de exacte referentie van het rubber , geen toegang tot de informatie van de drie vrienden Hooke, Poisson en de jonge Young.

Maar wat ik je kan vertellen zonder in het koffiedik te hebben gelezen, is dat er maar 20 knopen wind nodig is om het gordijn min of meer van de rails te laten komen. Bij een windsnelheid van 50 tot 60 knopen zal alles ontsporen en alles binnen 18 meter aan weerszijden van de deur, inclusief het dak, raken en vernietigen totdat de opwindbuis het begeeft en verandert in destructieve UFO's die zullen vernietigen, in de buurt, het konijnenhok van Père Jules

Ook het vernietigen van de koffieautomaat, de kantine, de toiletten en de eigenaar (gerangschikt in volgorde van belangrijkheid).

@tous ik u meedeel dat er een stakingsaanzegging voor onbepaalde tijd wordt gedaan op grond van "duidelijk achterhouden van informatie en obstructie van de manifestatie van het heldere licht dat verondersteld werd de duisternis van onwetendheid te verscheuren.

Vriendelijke groeten

Hallo 

Bedankt voor je antwoord.

Hulp nodig, als je het toestaat, ik schrijf je opnieuw,  ik zou graag de prestaties  (theoretisch)   van een garagedeur willen berekenen of bepalen, zoals de weerstand als gevolg van de belasting als gevolg van de wind die het belangrijkst is om te berekenen (WINDSNELHEID 140 km/u) (exp, deur 8900 mm breed en 4270 mm hoog, SBR elastomeer synthetisch rubber gordijn.

Merk op dat het gordijn (het zeildoek) wordt vastgehouden tussen  twee rails (met een afstand van 6,35 mm),   ter hoogte van elke kant van de deur

De rails worden bevestigd op  schuine ijzers (hoeken), door lassen en bouten

Het zeildoek of gordijn  heeft een systeem van eindkappen als een overdikte (19,05 mm dik) om de grip te bevorderen.

Helaas is er geen verschuifbare gordijnrail,  de enige manier om het zeil tussen de twee rails te houden, en  dat is genoeg.   Misschien kan echter voor grote deuren een windbalk worden geïnstalleerd. Ik heb gekeken om erachter te komen hoe ik de berekeningen moet doen, een model bijvoorbeeld, een methode,  ik kan niets vinden (ik dacht aan de sterkte van de materialen, ervan uitgaande dat een plaat gewoon onder druk werd ondersteund , maar hoe ik dat moest doen ???) Bij voorbaat dank. 

Vriendelijke groeten.

Laat een tekening van een dwarsdoorsnede of een foto van de geleiderails zien, ik begrijp niet waarom je deze minimale inspanning niet levert. Het is niet ingewikkeld.

Wat je beschrijft heeft geen zin.

Hoe groot is de kans dat dit een eindeloze discussie wordt!!

U kunt een eenvoudige  berekening maken met een rubber van de juiste afmetingen dat op een vlakke ondergrond rust en druk uitoefent op het hele oppervlak in solidworks-simulatie. Dit betekent loodrecht op de geleiderails.

Het gordijn moet verticaal zijn en u moet een verticale belasting uitoefenen op de onderkant van het gordijn (belasting gelijk aan het totale gewicht van het rubber met afmetingen van 8900 mm breed en 4270 mm hoog.

Daarna moeten we kijken of er een materiaal in solidworks zit dat min of meer overeenkomt met het SBR-elastomeer waar ik je lang geleden over vertelde.

Je zegt niet of het een academische oefening is of  wat je gevraagd bent te doen als onderdeel van een stage.

Voor pure berekening moet u onthouden

De berekening wordt gedefinieerd door de volgende formule:

T= {1 \over 2} . Cx . \rho . v^{2} . S

• T : Windkracht [N] in Newton Zorg er dus voor dat u de eenheden respecteert.
  • Cd: Luchtpenetratiecoëfficiënt
  • P  : Winddichtheid of dichtheid [kg/m3]
  • v : Windsnelheid [m/s]
  • S  : Aan de wind blootgesteld gebied [m²]

Deze formule is geldig voor elk gebied waar de sterkte van de wind moet worden bepaald. (Bron : Guide de la construction bois)

Dit geeft voor 140 km/u = 38,89 knopen, wat 975,52 N per M² geeft, teruggebracht  tot de 38 m² van uw gordijn, geeft het 37069,76 N of 3,7 ton. Hoe kun je je ook maar een moment voorstellen dat zonder ondersteuning in de radiale richting je gordijn, dat zeer flexibel is, niet wegvliegt. Het gemiddelde gewicht van een auto is 1,5 ton, dus zet twee auto's in een hangmat, wat zal er gebeuren

Vriendelijke groeten

PS: Ik blijf erbij dat uw gordijn helemaal niet aan de zijkanten in radiale richting wordt vastgehouden, het zal de wind op zo'n overspanning niet weerstaan ( ¤/#~&!,w¤/#~&!,w¤/#~&!,w¤/#~&!,w)

Hallo 

Bedankt voor het antwoord, hier is een afbeelding die de rails laat zien (rechterkant)

Vriendelijke groeten.

capture_avatar700_1.png
1 like

Hallo 

Hier is nog een afbeelding,

Vriendelijke groeten.

capture_avatar1000.png
1 like

Hallo.

2020-05-25_16_19_15-capture_avatar700_1.png_image_png_905_x_597_pixels.jpg