Hallo
Ik probeer een mand te tekenen met de wanden en de gaasbodem,
Hoe modelleer je een rechthoekig raster met bladeren op de 4 hoeken?.
Hallo
Ik probeer een mand te tekenen met de wanden en de gaasbodem,
Hoe modelleer je een rechthoekig raster met bladeren op de 4 hoeken?.
Hallo
Ik weet niet zeker of ik je vraag en het product dat je wilt hebben begrepen, maar hier zijn de antwoorden die snel bij me binnenkomen:
- Gebruik een scan met de scanfunctie van Sw
- Gebruik de functie "mechanisch gelast" met een cirkelvormig profiel
- Pas ten slotte een realview-weergavetextuur toe.
Geef ons meer informatie over het type onderdeel dat u wilt en vooral over het doel van uw project.
Cdt
Hallo
op SW moet je beginnen met de plaatwerkmodule, het deel in ontwikkeling tekenen met de perforaties voor je roosters, dan plaats je je vouwen om je mand te maken
Hallo
Ben je op zoek om zoiets te doen?
Ik deed het met de Bosages op solidworks, er worden alle functies op het scherm weergegeven
Hallo
Inderdaad, zoals ajaillot opmerkt, moeten we beginnen met het idee om een cirkel langs een 2D- of 3D-traject te scannen. Een goede uitleg vind je in de SolidWorks tutorial (? -> Geavanceerde Technieken -> 3D Schetsen).
Vriendelijke groeten
Maak een plaat plaatwerk, maak de sneden (om het gaas weer te geven).
Breng vervolgens een "mand" -vormgereedschap met bladeren aan.
Ik heb het niet getest, dus ik kan je niet vertellen of het werkt, het is maar een idee.
Wat is precies de behoefte?
Een uiterlijk met een transparante mesh-textuur op effen vlakken maakt het mogelijk om een lichte 3D te maken die snel te berekenen is.
Voor de tekening zal een arcering op de vaste vlakken een correcte weergave mogelijk maken.
Als 3D-modellering van de gaten nodig is, moet u weten dat als er veel gaten zijn, het bestand heel snel groot en lang wordt om te berekenen. Een truc is om de draden te vormen, om lineaire herhalingen te maken ZONDER ze samen te voegen om een deel met meerdere lichamen te hebben.
Hallo
Dank u voor uw antwoorden,
het resultaat dat u zoekt lijkt op dat van de Centor afbeelding "panier_griller.jpg"
en voor de tekening is de oplossing van Christophe.bray perfect.
Dank u allen.
P.Martinez