Hoe verander je de hoogte van een spoel?

Hallo, ik wil graag de hoogte van mijn spoel veranderen (zie afbeelding) Ik zou graag willen weten hoe ik het moet doen, want ik heb het niet gevonden, bedankt!

(Ik gebruikte de helix/spiraal en veeggereedschap om het onderdeel te maken)

piece3.jpg

Hallo

Wijzig gewoon de diameter van de schets van de cirkel (edit: die van de basis en niet van de draad) rekening houdend met de nieuwe waarde, gezien de informatie :o

4 likes

Hallo

In de constructieboom van je spoel breid je de scanfunctie uit, om de gebogen functie (helix/spiraal) te zien die je op je beurt ontwikkelt, om de schets van de startcirkel te zien en je verandert de diameter ervan.

2 likes

Als ik de Ø verander van de cirkel waarmee ik mijn spiraal kon maken, gebeurt er niets, de afstand tussen de boven- en onderkant van mijn spoel blijft hetzelfde, ik moet het zeker verkeerd doen, maar ik begrijp het niet.

Hier zijn enkele tutorials om het ontstaan van veren beter te begrijpen: (  )

https://www.youtube.com/watch?v=T5X-kZSmwr8

https://www.youtube.com/watch?v=V6EXqdwQpfI

1 like

Na de wijziging wordt een CTRL-Q of een tweekleurige opname weergegeven. Misschien houdt het niet meteen rekening met de wijziging, je hebt van tijd tot tijd een beetje hulp nodig...

1 like

Hallo, we moeten updaten. ctrl+Q of de driekleurige lampjes.

Je kunt ook, denk ik, door met de rechtermuisknop op annotaties te klikken, ze allemaal toestaan om je afmetingen te zien zonder in de schets te gaan en zo je dimensie sneller aan te passen, terwijl je daarna bijwerkt.

De afmeting die u op uw .jpg aangeeft, komt goed overeen met uw diameter van de spoelen... Het is dus jouw schets van een cirkel die moet worden aangepast, zoals we in de vorige opmerkingen zeggen.

1 like

Is de cirkel die de doorsnede van de draad definieert echt beperkt tot de helicoïde?

1 like

Daarna, als het alleen de Ø van de draad is die varieert, moet dit worden gespecificeerd in de schets van de sectie in de veegfunctie.

Anders misschien gebruik maken van de tutorial van @gt22 over snelle creatie:

http://www.lynkoa.com/store/fr/creer-un-ressort-variable-avec-deplacement-realiste-sous-solidworks.html

1 like

Hier is hoe mijn schets is samengesteld, je kunt zien dat de cirkel een grotere Ø heeft dan op mijn uiteindelijke spoel.

Ik heb het verkeerslicht en de ctrl + Q geprobeerd, maar er gebeurt niets.

@stefbeno de cirkel naar mijn mening erg beperkt is, aangezien het de basis van mijn stuk is, ben ik ervan uitgegaan om het modelleren voort te zetten.

@Azrod dank je wel, ik zal ernaar kijken!

2.png

@Azrod de Ø van mijn draad (2,2 mm) correct is, is het echt de hoogte tussen de onderkant en de bovenkant van mijn spoel die me problemen oplevert

Hallo

Hoe doe je de Spiral Diameter met de SolidWorks 2016 scan functie direct of maak je een schets?

Als het laatste het geval is, heb je naar mijn mening je cirkelvormige schets niet beperkt tot je spiraal.

@+

5 likes

bedankt allemaal voor jullie hulp, het is me eindelijk gelukt (ik heb mijn scan verwijderd, ik heb mijn helix/spiraalfunctie verwijderd en heb hem eindelijk correct opnieuw gemaakt, ik heb misschien een fout gemaakt tijdens het ontwerp)

Bedankt azrod voor de tutorials, ik zal ze warm houden, ze kunnen voor mij worden gebruikt

Fijne dag allemaal!