Hoe wijzig ik de weergave van miniaturen van solidworks-pictogrammen in Windows Verkenner?

Hallo, ik heb zojuist de installatie van solidworks 2022 SP05 gedaan en ik heb niet langer de weergave van mijn miniaturen in de Windows-verkenner die is gekoppeld aan het bestandstype (onderdelen, assemblage of tekening).
Ik eindig met alleen het SW-logo op al mijn bestanden...
Ik heb echter het openen van deze bestanden standaard op SOLIDWORKS LAUNCHER gezet, maar het is niet genoeg.

image

Bedankt

Hallo

om er te komen; Klik met de rechtermuisknop op een onderdeel en vervolgens op eigenschappen

en bewerk en selecteer SOLIDWORKS Launcher

2 likes

perfect, ik ben erin geslaagd om mijn miniatuur te veranderen, aan de andere kant bevind ik me met de miniatuurafbeelding van mijn onderdeel, hoe kunnen we het miniatuuronderdeel, de montage en de tekening eenvoudig hebben?
image

Nog een vraag, ik heb de Pack and Go-tools enz. niet als ik met de rechtermuisknop op mijn bestanden klik, ik weet niet hoe ik het moet activeren:
image

Ik heb alleen dit:

1 like

Hallo bastiengiret_1,

U kunt proberen deze tutorial te volgen, in stap 2 is er de manipulatie die moet worden gedaan om het type miniatuur te wijzigen:

https://www.visiativ-solutions.ch/comment-modifier-laffichage-des-vignettes-dans-solidworks/

Fijne dag.

Hallo;
Om de " pack & go " diensten te vinden door met de rechtermuisknop te klikken (verkennen) moet u " Solidworks files utilities " installeren uit de directory:

.../SolidWorks downloadt\SOLIDWORKS 2022 SP05\SWFileUtilities/

En om de weergave te schakelen tussen pictogrammen en miniaturen:
Opties voor Windows Verkenner...

Vriendelijke groeten.

2 likes

Geweldig, heel erg bedankt, alles is weer normaal.

Hallo, na de volgende tutorial te hebben gedaan: Hoe de weergave van miniaturen in SOLIDWORKS te wijzigen - Visiativ CH
Mijn probleem blijft bestaan:

Aan de andere kant blijft het alleen bestaan op .prt en .drw
Wat is de procedure die moet worden gevolgd om dit probleem op te lossen?
Bedankt.

Opmerking: de stappen die in de hierboven genoemde tutorial worden beschreven, moeten voor elk type bestand worden herhaald:
*.sldasm
*.sldprt
en
*.slddrw
(Het lijkt erop dat je alleen de link van de *.sldasm...)

Ook om te proberen:

Of:

Opmerking 2: Het opnieuw bekijken van een vraag over een onderwerp dat al is gesloten (Opgelost) is niet ideaal om antwoorden te krijgen...

1 like