Ik heb een hoofdassemblage waarin ik onderdelen heb die in context worden geplaatst (bijvoorbeeld breedte, hoogte) die ik ook graag zou willen kunnen (hetzij door het tabel- of vergelijkingsontwerp of zelfs aangepaste eigenschap), die ook zal zeggen dat ik zou willen dat de plaatwerkdikte bijvoorbeeld 3,13 mm of 1,99 mm is. Ik zou graag deze ''functie of opties'' willen kunnen kiezen in mijn hoofdassemblage en ik koppel het aan al mijn onderdelen die in deze assemblage in context worden geplaatst.
Je gaat naar de creatieboom en je klikt met de rechtermuisknop op het onderdeel en je wordt bewerkt, en als je je afmetingen niet ziet wanneer je op de functie klikt die je wilt wijzigen, moet je de 3D direct activeren .
Door de vergelijkingen van je kopassemblage te doorlopen, creëer je een variabele "Dikte van de plaat" = 1,3 bijvoorbeeld voor deze of gene configuratie indien nodig.
dan klik je op je onderdeel om je dikte, afmeting / buigradius K-factor te krijgen. (Nou ja, als je er een verandert, is de kans groot dat je ook de straal ;) verandert)
In mijn geval heb ik bijvoorbeeld een automatische berekening gemaakt van de straal R = dikte *1,5
En je wijst ze hun bijbehorende variabele toe.
Hier is een voorbeeld:
Verkrijgbaar als opzetstuk voor een betere kwaliteit.
Zozeer zelfs, in de hoop een van de mogelijke oplossingen te hebben gegeven .