Hoe heb je geen schaduwen meer in een weergave met photoview360?

Hallo

Ik moet ''real rendering'' doen met solidworks 2016 en photoview360. Ik wil geen schaduw of grond of op mijn machine om te renderen.

In Scène, Licht en camera's en klik met de rechtermuisknop op Fase I uitgeschakeld Schakel Weergave toevoegen aan de grond en Schaduw vanaf de grond uit

Bewerk de scène in Scène. Ik heb het vinkje bij Schaduwen vanaf de grond uitgeschakeld

In photoview360-lampen heb ik richtingaanwijzers 1 en 2 ingeschakeld

Maar ik heb nog steeds schaduwen op de machine.

Ik vermoed dat het de gerichte lichten zijn die de schaduwen maken. Is er een instelling (om aan of uit te vinken) om deze schaduwen niet meer te hebben?

Zo niet, heb je ideeën om gezichten te verlichten zonder schaduwen te hebben?

Vriendelijke groeten

Hallo, een echte render zonder schaduwen is niet langer echt.

Om de schaduwen te verminderen, moet u een lichtbron vanaf de voorkant hebben, zo breed en homogeen mogelijk. Een soort 'witte dag', om een fototerm te gebruiken.

Je kunt proberen "Trial" te doorlopen om je omgeving te oriënteren en de positie van de schaduwen te kiezen.

2 likes

Heeft u schaduwen uitgeschakeld in de algemene weergave-opties:

1 like

Misschien heb ik een passende oplossing gevonden.

Weergavemenu> Lichten en camera's > Eigenschappen > Richtingsgericht (herhaal voor elke richting)

tabblad "PhotoView 360", vink "Ingeschakeld in PhotoView 360" aan en schakel "Schaduwen" uit.

Misschien moeten er nog steeds diffuse schaduwen zijn, maar meer uitgesproken slagschaduwen.

Schaduwprojectie op de grond is ook uitgeschakeld in de onderstaande afbeeldingen.

Voor:

Na:

pv360_hideshadow.png
pv360_shadows.png
pv360_noshadow.png
2 likes