Hoe kun je een gebruiker dwingen om alleen standaard of alleen professioneel te serveren?

We hebben 4 soorten solidworks-licenties (standaard, pro, premium en simulatie), hoe je een gebruiker kunt dwingen om alleen standaard of alleen pro te serveren

Hallo

Op elk werkstation moet u de aanvullingen (tools/add-ons) aan- of uitvinken waardoor u het ene of het andere type licentie heeft. (Vergeet niet de rechterkolom aan te vinken om ze bij het opstarten te activeren).

Als ik bijvoorbeeld de invoegtoepassing "Scannen naar 3D" aanvinkt, wijst het systeem mij een Premium-licentie toe.

2 likes

Ik denk dat het voldoende zou moeten zijn om elke versie op verschillende gebruikers te installeren, toch?

Met de zwevende licentieserver is er geen myen om er mensen aan toe te wijzen?

In mindere mate kunt u naar de SolidNetWorks License Manager (Start/All Programs/SolidWorks20xx/SolidWorks Tools) gaan, tabblad "licentievolgorde", u kunt de volgorde instellen waarin de licenties worden verkregen. Maar je kunt je niet dwingen om een standaardlicentie te nemen, geef gewoon de voorkeur aan een Premium boven een Professional.

3 likes

Hallo

Het lijkt mij dat het mogelijk is om een type licentie aan een persoon of een computer als prioriteit toe te wijzen. Het kan nodig zijn om het document dat in de help hier wordt geciteerd zorgvuldiger te bekijken.

http://help.solidworks.com/2015/french/SolidWorks/install_guide/c_FLEXnet_publisher_lic_mgt.htm?id=83d86e604ffd426e9112970defb2fc53

@+