HALLO EN GELUKKIG NIEUWJAAR,
U kunt alle betreffende gezichten selecteren met de Ctrl-toets en met het meetgereedschap wordt het gebied weergegeven.
CDLT
HALLO EN GELUKKIG NIEUWJAAR,
U kunt alle betreffende gezichten selecteren met de Ctrl-toets en met het meetgereedschap wordt het gebied weergegeven.
CDLT
Bedankt voor je wensen, ik wens je ook een gelukkig nieuwjaar.
Ik ken deze functie, maar op deze manier houden we ook rekening met de gezichten die bedekt zullen worden (en wat meer is, het is lang...)
Ik heb deze tutorial op Top Solid gevonden en ik kan me voorstellen dat we hetzelfde moeten kunnen doen op Solidworks, toch?
https://youtu.be/SYT7s3HBLvI
Aan de limiet dat het model geen opening bevat (er wordt gezegd dat de software roteert en vervolgens de gezichten genereert door projectie).
Als dit het geval is, raad ik aan om een montage te doorlopen, behalve gedeeltelijk met de optie van externe oppervlakken,
Hallo
als het op een plaatwerkonderdeel is, moet u met de rechtermuisknop op de uitgevouwen weergave klikken, vervolgens wordt de annotatie en eigenschappen van de lijst met gelaste onderdelen en alles weergegeven, zie PJ
Van mijn kant, in een assemblage, klik met de rechtermuisknop, selecteer filter, filter de gezichten, dan gereedschap, evalueer de massa-eigenschap en kijk naar het gebied.
Dit voorkomt dat u van gezicht tot aangezicht selecteert wat erg lang is.
En het ideaal is zelfs om alles in roestvrij staal te maken zodat je je geen zorgen hoeft te maken! ;-)
@ac Cobra 427, ok voor plaatwerk, maar niet voor onderdelen bestaande uit platen en buizen...
@sbadenis bedankt, maar dit selecteert alle gezichten, inclusief de binnenkant van de buizen, en de overlappende vlakken.
Uw methode voor het selecteren van gezichten werkt ook voor een sldprt-bestand, ik heb gecontroleerd met 2 vellen van 1000x1000x0.5 over elkaar heen, ik heb een resultaat van 4 M²... als er maar 2 M² te schilderen is...
Hallo
of voor open of gesloten delen kan de tangentie van de vlakken als volgt worden gebruikt met voldoende precisie voor het schilderen.
dan meetinstrument
@soring, bedankt, het is inderdaad sneller om de gezichten te selecteren, maar het lost het probleem niet op.
Ik denk dat je idealiter in staat zou moeten zijn om een envelop rond het onderdeel te maken, zoals op Top Solid, en ik zal het gek vinden dat je het niet met SW kunt doen
Ik dacht dat mijn methode het werk deed zoals topsolid, nee, waarom werkte het niet?
@Lynx, er moet toch een bug zijn... Voor deze kubus van 1000x1000x1000 als we de binnenvlakken tellen, hebben we voor de 500x500 baas 12m².
We zouden na deze baas praktisch hetzelfde resultaat moeten hebben, maar we hebben 500 mm² meer... bizar
Ik kan 1x1x6=6 niet bijhouden, waar komt 12 vandaan?
Kunt u dit testobject beter omschrijven,
Anders is er een macro die defeature gebruikt en een eigenschap toevoegt met het gebied in de kamer of AS.
Maar hetzelfde maakt een onderscheid tussen het totale oppervlak en het externe oppervlak:
https://www.3dcontentcentral.com/macros/Macro.aspx?id=341816
Ik heb gekeken naar hoe het werkt, maar ik weet niet zeker of het aanpasbaar is om alleen het buitenoppervlak te nemen.
Voor de Topsolid-functie zul je dezelfde niet identiek vinden onder SW.
Dat is precies het probleem, de kubus is hol, alle oppervlakken worden geteld, zelfs die in de kubus, vandaar de 12 m².
Net als de binnenkant van de buizen in het voorbeeld van de luifel, als we weten dat het geen probleem is, deel dan gewoon door 2.
Op deze kubus, die ik speciaal voor het testen heb gemaakt, merk ik een probleem op, in principe door een plaatwerk aan het oppervlak toe te voegen, zou het te schilderen oppervlak niet moeten veranderen.
Maar er is 500mm² meer... wat niet coherent is, en voorlopig had er in dit geval 2x500mm² leesafstand moeten zijn omdat het alle gezichten detecteert.
bizar
Een andere oplossing die nadert, maar slechts op één onderdeel:
https://hawkridgesys.com/blog/solidworks-representing-paint-coatings
Bewerk een andere methode, maar altijd voor alle oppervlakken:
https://www.cati.com/blog/2015/03/how-to-output-surface-area-for-each-part-in-solidworks/
Het retourbericht verscheen te laat, oO
@jlebas u zei dat de interne vlakken worden geteld, heeft u deze optie aangevinkt?
In het vorige voorbeeld gebruikte ik buizen, het resultaat was gewoon dat ik geen extra berekening hoefde uit te voeren,
@Lynk, ja, ik heb je methode gevolgd en het vakje aangevinkt, ik krijg hetzelfde resultaat. Ik denk dat dit de meest effectieve methode is, maar het kan nog steeds geen overlappende oppervlakken aan