Hoe haal je de juiste plaatwerkontwikkeling uit een gebogen plaatwerk?

Hallo.

Net als op de bijgevoegde foto  , presenteer ik mijn probleem aan u. Dus begon ik mijn stuk met de schets die in blauw te zien is om mijn plaatwerk te maken.

Het probleem is dat wanneer ik de uitgevouwen toestandsfunctie onderaan de boom gebruik, ik niet de juiste ontwikkelde lengte krijg.

Door de lengte van de boog van het gebogen deel en de twee 100 mm geboorde banden bij elkaar op te tellen, krijg ik 1365+100+100=1565. en ontwikkelde mij in 1890,....

Als u mij kunt verlichten  , dank ik u.

sans_titre.png
1 like

A priori, zoals dat van een afstand gezien, zou ik zeggen dat Solidworks een verlies aan de vouw toevoegt waar je geen rekening mee houdt

Als je vanaf de buitenkant van je onderdeel rekent, krijg je dan een waarde die dichter bij Solidworks ligt?

2 likes

Munt 37coin,

Mijn stuk is slechts 3mm dik. Dus nee, het verandert niet veel aan mijn lengte van 1565.

Ik denk net als jij. Solidworks moet rekening houden met het verlies van de ronding van de curve bij de vouwen die ik niet weet te wijzigen. Misschien is het proces niet het juiste? Het kan zijn dat ik met een plat gezicht moet beginnen en een vouw met een grote straal moet invoegen die overeenkomt met mijn ronding.

Ik hoop nog steeds de snelste methode te kunnen gebruiken.

1 like

Ben het met you@coin37coin eens

2 likes

Bij het walsen is het noodzakelijk om in neutrale vezel te werken: de coef K die aan de uitgestraalde vouw is toegewezen, moet 0,5 zijn.

De andere lagen moeten een K-coëfficiënt van 0,01 hebben (voor het gebruik van binnenafmetingen).

7 likes

Hier is een mogelijk voorbeeld om u te helpen.

developpe_tole_ep_3_mm.sldprt
2 likes

Bedankt iedereen

Dank je wel david be3 met de coef K 0.5 is het al veel beter.

Tekening 6 bedankt voor je bestand, helaas kan ik het niet openen.

1 like

Hallo

Als het alleen een gebogen stuk is, is de gemakkelijkste manier om het buiggebied te gebruiken in plaats van de K-factor, aan de andere kant is de waarde van het buiggebied die je hebt om je lengte te ontwikkelen.

Neutrale vezelstraal x ft.

Succes

1 like

hdjoux.

Precies, ik ben op zoek naar Solidworks om mijn ontwikkelde lengte te bepalen en niet andersom.

Dank u voor uw indicaties.

1 like

De beste manier is dus die van David be3.

1 like