Hoe krijg ik een 3D-pdf in kleur op Solidworks?

Ik wil een 3D pdf van een van mijn assemblages opslaan. Ik sla op als PDF, ik vink het vakje PDF 3D aan. Maar als ik mijn 3D-pdf open (nadat ik ervoor heb gezorgd dat ik de nieuwste versie van Acrobat heb gedownload), krijg ik een 3D-pdf die ik kan verplaatsen zoals ik wil, maar deze is helemaal grijs en wit, wat niet erg verkoopachtig is, alle uiterlijkheden die ik eraan toeschreef zijn verdwenen!

Hoe behoud ik het uiterlijk, de kleuren en de materialen van mijn assemblage als ik deze opsla als 3D PDF?

Bij voorbaat dank!

Echt niet. Adobe bewaart geen texturen.

Aan de andere kant kunt u opslaan in edrawing waardoor de texturen behouden blijven.

2 likes

Voor wie zijn jullie pdf's? Klanten? Of een website?

Als het voor een klant is, moet je opslaan in uitvoerbare edrawigs zodat hij het bestand kan lezen zonder edrawings te hoeven installeren.

1 like

Als u zich op een gevorderd niveau van programmeren bevindt, kunt u een html-script of flash maken om uw texturen in de pdf te integreren. Maar dat is een ander verhaal!

1 like

?? Thuis, als ik een 3D-pdf maak, blijven de kleuren behouden... De texturen blijven niet behouden, maar de basiskleuren van SW zijn goed bewaard gebleven...

1 like

Aan de andere kant vond ik dit:

"Inderdaad, SolidWorks moet niet weten hoe ze texturen in 3D-pdf's moeten exporteren.

Aan de andere kant weet Datakit hoe het moet: met CrossManager kun je je bestanden omzetten naar 3D-pdf's met behoud van je texturen."

(Uit een Lynkoa-onderwerp: http://www.lynkoa.com/forum/3d/pdf-3d-1 )

2 likes

Exact er is datakit, maar betaald en ik vind het erg duur =)

2 likes

HS: Hoeveel kost CrossManager @Bart?

1 like

Ik had destijds een prijsaanvraag, uit mijn hoofd was het 300 euro per formaat om te exporteren.

Neem contact op met de winkelier.

1 like

Door op onderstaande link te klikken, komt u op de overzichtspagina van CrossManager. In de beschrijving heb je een link om een demoversie aan te vragen!

http://www.datakit.com/fr/cross_manager.php

EDIT: je moet je wel registreren op de site

Aan de andere kant is het me nooit gelukt om de proefversie te gebruiken.

Je moet om een activeringscode vragen die voor mij nooit heeft gewerkt. :/

1 like

Hallo

voor de kleur 3D pdf moet je op elk onderdeel een normale kleur zetten, dus niet getextureerd

Ik voeg een klein pdf-document met uitleg toe waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe je de opname in pdf kunt doen om er zeker van te zijn dat het in kleur is, in de hoop ;) te hebben geholpen

enregistrement_pdf_en_3d_couleur.pdf
1 like

Hallo

Voor degenen die 3Dvia Composer of solidworks composer hebben, is de back-up in pdf3d gericht op de texturen.

1 like

Geweldig bedankt voor je antwoorden!

Ik heb niet de mogelijkheid om de vraag meteen te onderzoeken, maar ik zal je op de hoogte houden zodra ik al je trucs heb geprobeerd.