Hoe optimaliseer je de prestaties van solidworks?

Hoi allemaal

Dus hier is mijn probleem:

Tijdens de reconstructie beperkt solidworks zich tot 15% van zijn geheugen en bronnen... Wat me dwingt om te lang te wachten op mijn smaak.

Ik werk veel in stukken (stukje in elkaar steken), veel splitsen, combineren/aftrekken... Veel bestanden zijn aan elkaar gekoppeld.

Hier is mijn PC:

Bewerker: Intel (R) Core (TM) i7-4770CPU @ 3.40GHz

RAM-geheugen: 32 GB

64bits

solidworks2015 SP5.0

NVIDIA GeForce GTX660Ti

Is het normaal om zo te cappen?

Heel erg bedankt voor je hulp!

Hallo

Om dit te voorkomen; Ik raad je aan om de vergrendelingsstang te gebruiken op de onderdelen die je niet gebruikt of de functies. Ontgrendel wanneer je het nodig hebt.

1 like

2 dingen:
- SW maakt geen gebruik van de meerdere cores van onze processors (vandaar de 15%)
- uw grafische kaart is een kaart die is gemaakt voor games en niet voor CAD.

Het is dus normaal om een plateau te hebben.

1 like

Hallo

Ik zit in dezelfde situatie met 64 GB RAM en een Quadro M5500.

Mijn pc is een MSI en is gecertificeerd voor SolidWorks.

Ik zou graag willen dat het meer kracht op de pc gebruikt door beschikbaar te hebben.

Goede evening@JF

Ben!      Ik moet niet erg helder van geest zijn na een dag hard werken, want ik heb moeite om deze zin te begrijpen.

""Ik zou graag willen dat het meer kracht op de pc gebruikt door beschikbaar te hebben."

Tot ziens later voor andere uitleg over uw bezorgdheid, in het bijzonder wat u op dit moment dwars zit en in welke gevallen en wie wie uitbuit.

Vriendelijke groeten

2 likes

Eigenlijk

Midden in de berekening van de thermische simulatie zie ik dat de proc op 30% belasting staat en de ram op 20%.

Geef de pc-configuratie volledig 

CPU CGU RAM DD

coome zeg het onze Vriend @ Stefbeno

SW single-body werk

en. Behoefte aan een zeer hoge frequentie mini 3.14 Ghz

en welke van + is het grootst mogelijke cachegeheugen

over het algemeen heeft een xeon de voorkeur met zijn ECC ram

Door op de site te zoeken, zijn er een aantal vrij overtuigende tests in deze richting geweest

Zodra de onderdelen zijn gemaakt, blokkeer de balk

Eenmaal gemonteerd en goed beperkt om alle componenten te bevestigen

dus SW hoeft niet alles opnieuw te berekenen 

Hier is al een goed begin van een antwoord 

@+

2 likes

CPU: I7-6920HQ

Gebruiksvoorwaarden: Quadro M5500

RAM-geheugen: 64 GB

HD: 512 SSD

De gehele PC is Solidworks gecertificeerd.

Het verbaast me dat SolidWorks sindsdien niet is geëvolueerd in de richting van multi-cores die niet nieuw zijn, terwijl het simulatiegedeelte dat wel doet.

Hallo JF-

Ik heb het al meerdere keren gezegd, het is niet morgen, want wie multi-core zegt, zegt parallel computing en parallel computing is niet zo triviaal om te coderen.

Bovendien, gezien de paar miljoen regels code die SW als geheel moet vertegenwoordigen en gezien de link met de initiële generator, is er geen kans dat het ooit massaal parallel zal zijn. Aan de andere kant begint een beter gebruik van de grafische kaart vanaf V2019 echt voelbaar te worden voor grote assemblages waar ASM-rotatie veel soepeler is.

Ik geloof ook dat je rekening kunt houden met de opmerkingen  van @AC cobra en @stefbeno en ook @gt22 om de lichtgewicht componenten te gebruiken. Er zijn alle technieken in de online help die u kunnen helpen de gewenste snelheid te verbeteren.

Vriendelijke groeten

2 likes

Ik heb geen probleem met het gebruik van SolidWorks zelf.

Ik maakte alleen een opmerking omdat ik denk dat ze meer dan genoeg middelen hebben om er lang aan te werken.

1 like