Om dit te voorkomen; Ik raad je aan om de vergrendelingsstang te gebruiken op de onderdelen die je niet gebruikt of de functies. Ontgrendel wanneer je het nodig hebt.
2 dingen: - SW maakt geen gebruik van de meerdere cores van onze processors (vandaar de 15%) - uw grafische kaart is een kaart die is gemaakt voor games en niet voor CAD.
Het verbaast me dat SolidWorks sindsdien niet is geëvolueerd in de richting van multi-cores die niet nieuw zijn, terwijl het simulatiegedeelte dat wel doet.
Ik heb het al meerdere keren gezegd, het is niet morgen, want wie multi-core zegt, zegt parallel computing en parallel computing is niet zo triviaal om te coderen.
Bovendien, gezien de paar miljoen regels code die SW als geheel moet vertegenwoordigen en gezien de link met de initiële generator, is er geen kans dat het ooit massaal parallel zal zijn. Aan de andere kant begint een beter gebruik van de grafische kaart vanaf V2019 echt voelbaar te worden voor grote assemblages waar ASM-rotatie veel soepeler is.
Ik geloof ook dat je rekening kunt houden met de opmerkingen van @AC cobra en @stefbeno en ook @gt22 om de lichtgewicht componenten te gebruiken. Er zijn alle technieken in de online help die u kunnen helpen de gewenste snelheid te verbeteren.