Ik werk voor een ingenieursbureau en ik begin aan Catia. Ik kreeg een bestand van ongeveer 10 MB dat ENORM veel tijd kost om elk van de wijzigingen toe te passen en op te slaan. Ik wilde weten of iemand van jullie een oplossing zou hebben om deze bewerkingstijd te verkorten, want het is echt een probleem. Ik kan geen 2 bewerkingen achter elkaar uitvoeren zonder 20 minuten te wachten. Ik wil u graag het dossier bezorgen, maar het moet vertrouwelijk blijven.
Nee, we hebben zeer goede pc's. Het probleem is dat het alleen dit bestand is dat de software doet kruipen. Ik vraag me af of de ontwerper misschien te veel functies heeft gebruikt om het onderdeel te maken, omdat de creatieboom buitensporig groot is. Is dit volgens u een plausibele oorzaak?
Heel erg bedankt voor je hulp, het wordt echt gewaardeerd!
Ik heb bijna geen oppervlak. Ik denk echt dat het probleem komt van degene die het heeft ingelijst. Er staan 5-6 spiegels op een rij en er wordt veel gesneden. Hier zijn screenshots van de functies en de onderdelen en misschien kun je me vertellen over je observaties! Ik heb nog lang geen screenshot van alle functies, er zijn er veel. Zijn er volgens u te veel?
Om het aan te passen, dat is wat 20++ minuten duurt elke keer dat de diameter van de gaten wordt gewijzigd, enz. Het maakt de klus onmogelijk, maar we weten niet wat de oorzaak van deze vertragingen is...
Welnu om erachter te komen of het afkomstig is van de gebruikte functies, een eenvoudige probeer -> "Opslaan als" vervolgens de naam van het onderdeel te wijzigen, vervolgens alle schaduwrijke functies te verwijderen en te kijken of het bestand lichter wordt.
Ik zeg niet dat het een oplossing is om het probleem op te lossen, maar om het te identificeren
Uiteindelijk hebben we besloten om de CAD van het onderdeel opnieuw te doen. Ze was te "gosser" als een goede Quebecer. Omdat we een balans tussen gewicht en stijfheid hadden, was er veel vallen en opstaan, dus de functies stapelden zich heel snel op. Hartelijk dank voor uw hulp, we kijken ernaar uit om uw hulp weer te gebruiken! Maar niet te veel, anders houdt mijn baas me voor een incompetente!