Hoe open je snel een bestand met zijn naam zonder de locatie te kennen?

Hallo

Ik probeer erachter te komen hoe ik snel een bestand kan openen als je de naam kent, maar niet de locatie. Inderdaad, zoals veel bedrijven, hebben we een boomstructuur van veel bestanden om onze assemblages, onderdelen, enz. zo goed mogelijk te classificeren. En het is vaak omslachtig om een map te vinden om een eenvoudig onderdeel of samenstel te kunnen openen.

We codificeren onze stukken, dus door bijvoorbeeld een repertoire weet ik dat ik TOTO moet openen. SLPRT maar als ik doe FILE, OPEN en ik schrijf TOTO. SLPRT gebeurt er niets. Onder CREO Parametric (pro-engineer) werd een bestand aangemaakt dat de hele boomstructuur scande en schreef en daarom verborg door TOTO te typen. PRT de kamer geopend.

Kun je me helpen

Bij voorbaat dank.

Windows Search werkt redelijk goed.
Uiteindelijk moet u de netwerklocaties toevoegen om het te indexeren.

Bedankt, maar ik ben op zoek naar een interne oplossing voor de solidworks-software om later met een MACRO of andere te werken en tijd te besparen.

OK

Een van de grote verschillen tussen Creo (en Inventor op dit punt) en SW is het niet-beheer van werkmappen.
Alleen door EPDM te gebruiken, worden de bestanden beheerd in de vorm van een database die aan uw behoeften kan voldoen.

Als u zich echter in de macrofase bevindt, kunt u misschien een index beheren (zelfs als deze 's nachts of op aanvraag wordt vernieuwd).

1 like