Hoe stel ik het aantal identieke onderdelen in een product in Catia V5R20 in?

Hallo

Ik wil graag weten hoe ik het aantal identieke onderdelen in een assemblage kan wijzigen.

Laat het me uitleggen: ik heb zonnepanelen waarvan ik het aantal regelmatig in lengte en breedte verander. Bijvoorbeeld 8 x 3 of 10x5 als ik meer vermogen wil.

Ik wil graag mijn aantal zonnepanelen in mijn assemblage instellen. Ze staan 1,5 cm uit elkaar in de lengte en 2,5 cm in de breedte. Ik zou deze afstanden ook graag willen instellen op alle zonnepanelen die ik toevoeg.

Heb je een idee? 

Hallo

1 Ik zou graag willen weten hoe ik het aantal identieke onderdelen in een assemblage kan wijzigen.

Twee mogelijkheden

Handmatig (stel multi-instantiatie in).

Meer geavanceerd patroonhergebruik (via een skeletstuk).

2 Ik wil graag het aantal zonnepanelen in mijn assemblage instellen. Ze staan 1,5 cm uit elkaar in de lengte en 2,5 cm in de breedte. Ik zou deze afstanden ook graag willen instellen op alle zonnepanelen die ik toevoeg.

Je moet de gebruikersparameters in het skeletgedeelte maken die de aangepaste herhaling zullen aansturen (die wordt gebruikt door het hergebruik van patronen in de kont).

1 like

Oh ja, direct op een patroon lijkt me de beste optie! Ik probeer het snel en hou jullie op de hoogte! Dank je wel:)