Hoe u standaard profielkosten instelt op SOLIDWORKS

Goedenavond

Ik zou graag de kosten van de profielen direct in de lijst met mechanisch gelaste onderdelen willen krijgen op basis van hun lengte.

Ik heb bijvoorbeeld de prijs per strekkende meter van een vierkante buis van 40x40x2. Waar moet het in het model worden geplaatst zodat in de tekening met dit profiel (bijvoorbeeld een frame) de prijs van het profiel correct wordt weergegeven volgens de lengte? Voorlopig heb ik nog "0.00" in de kostenkolom en ik weet niet hoe ik de prijs in de eigenschappen van het 3D-model moet zetten.

Bedankt

Ik denk dat we hier moeten kijken:

http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/t_assigning_financial_impact_custom_material.htm

impact.png
1 like

Bedankt BART, ik had gezien dat je een prijs op het materiaal kon zetten maar ik kan deze gegevens niet vinden in de onderdelenlijst.

Maar ik denk niet dat dat is wat je nodig hebt: je kunt verschillende profielen hebben met hetzelfde materiaal, maar de kosten zijn noodzakelijkerwijs verschillend afhankelijk van het type profiel.

Ik zag dat je dingen kon doen in Costing, maar het is niet erg geschikt voor mechanisch lassen.

En in het algemeen, hoe zetten we waarden op de kosteneigenschappen die we in de tabellen hebben?

Dus als de kosten in de tabellen staan, kun je ze terugvinden in je installatiemap.

Ze hebben de vorm van een tekstbestand.

Ja, kostenberekening is in dit geval niet erg geschikt....

Ik kijk op mezelf, want het is waar dat ik mezelf de vraag nooit heb gesteld.

We hebben een econoom die zich bezighoudt met de prijzen, maar als ik de kosten van de buizen heb, zou het hem kunnen helpen =)

Hallo Aangepaste eigenschappen toevoegen aan onderdelen in de lijst met gelaste onderdelen: . Klik in het onderdeeldocument met de rechtermuisknop op Lijst met gelaste onderdelen en selecteer Eigenschappen. Op het tabblad Overzicht van de lijst met gelaste onderdelen van het dialoogvenster: Typ of selecteer een naam in de kolom Eigenschapsnaam. Selecteer een gegevenstype. Typ tekst of een waarde in Tekstwaarde/expressie. Druk op de Enter-toets. Herhaal stap 2 zo vaak als nodig is en klik vervolgens op OK. (Help-onderwerp: Aangepaste eigenschappen in lijsten met gelaste onderdelen.) . De kosten aan een tabel toevoegen: Voeg een nieuwe kolom toe aan de tabel en geef deze de juiste naam. Klik in de tabel op een cel- of kolomkop en selecteer Vergelijking als Kolomtype. Klik op het gereedschap Vergelijking Σ. Voer de vergelijking 'LENGTE'*'Kosten' in het tekstveld van de vergelijking in. Om er zeker van te zijn dat de namen van de eigenschappen en kolommen correct zijn, selecteert u LENGTE in Kolommen en KOSTEN in Aangepaste eigenschappen bij het invoeren van de vergelijking. De operator * vermenigvuldigt twee numerieke waarden. U kunt ook andere wiskundige bewerkingen gebruiken, zoals + of /. Klik op Verzenden. Als de lengte niet is ingevoerd, wordt de berekening niet uitgevoerd. (Help-onderwerp: Wiskundige vergelijkingen definiëren op basis van aangepaste eigenschappen in tabellen.)
Een voorbeeld van een kostenberekening voor een Excel-tabel kan hier worden gedownload, het is bedoeld voor Piping, maar de syntaxis zal hetzelfde zijn: http://solidworks.burkesys.com/wp-content/uploads/2009/04/bompipe.xls

Dank je wel Bart en heel erg bedankt PL!!

Ik heb alleen een klein probleempje; het maken van een vergelijking op een nomenclatuur is Ok.

Niet in gelaste onderdelenlijsten... Heb ik het mis?

1 like
A priori ja, sorry...

Het is waar dat de "stuklijst" niet reageert zoals de nomenclatuur: je kunt een vergelijking niet op dezelfde manier maken. Dat is jammer, want als je kosten wilt zetten die dynamisch reageren, moet je dat op de nomenclatuur doen; daarom wordt de lijst met documenten nutteloos.

Het is beter om je naam aan te passen met de kolommen "Lengte" en "Hoek".