Een bibliotheek met aangepast materiaal delen met collega's

Hallo

Wij zijn een ontwerpbureau van 3 personen met elk een Solidworks licentie, 

Binnen dit kantoor is er een pc met een gepersonaliseerde bibliotheek met zeer complete onderwerpen, deze willen we graag delen met de andere 2 computers

Is dit mogelijk?

Ik wens u een goede ontvangst en een goede dag.

MOURET Jordanië

Zie deze link

https://www.lynkoa.com/forum/modélisation-volumique/exporter-importer-bibliothèque-de-matériaux-personnalisé

@+

3 likes

Hallo

Ja, zoals @gt22 terecht zegt, is er al een soortgelijk onderwerp behandeld.

U moet in de algemene opties van de andere 2 stations de map toevoegen waar het te delen sldmat-bestand zich bevindt. Het verschijnt dan in je lijst met materialen.

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo

Om ervoor te zorgen dat de materiaalbibliotheek voor iedereen zichtbaar is, moet deze op een netwerkmap worden geplaatst zodat iedereen er toegang toe heeft, met de laatste updates.

Zoals jmsavoyat aangaf, moet je op de juiste locatie wijzen. 

Yannick

Persoonlijk hou ik er niet van om naar een netwerkbestand te verwijzen, te veel latentie en iedereen kan het bestand wijzigen  met zijn deel van de fouten.

Ik heb een executable gemaakt om onze solidworks parameterbestanden (materiaal, ontwerpbibliotheek.....) lokaal te kopiëren die van toepassing zijn op  de start van het werkstation.

Yannick

Hallo, @yannick.petit

Er is een eenvoudige oplossing, deel op het netwerk de map met alle SW-referentiedocumenten (model, materiaal...), dan hoeft u alleen maar het delen van de genoemde map te beheren volgens de gebruikers.

Ze moeten het recht krijgen om voor iedereen te lezen en om te schrijven voor degenen die het recht hebben om elementen te wijzigen en toe te voegen.

Bij ons hebben BE en BMI volledige toegang, stagiaires en leerlingen hebben alleen toegang tot lezen.

Het werkt heel goed.

Aan de andere kant, voor de latentie... Bekabeld netwerk in 1GB/sec en vermijd WiFi.

1 like

Hallo aariaud,

Ik ben erg geïnteresseerd in uw voorstel, het is precies wat we nodig hebben, maar hoe zetten we dit dossier op de gemeenschappelijke server?

Fijne dag.

Hallo a.eriaud,

Dat is wat ik zei in mijn eerste post.

Zet de bestanden  in een  netwerkmap. Beweeg er met de muis overheen door de solidwors-opties in te stellen.

Natuurlijk moet je wel toegang  hebben tot de deelmap en schrijfrechten op de map.

Wat ik in mijn tweede bericht heb toegevoegd, is het feit dat de bestanden lokaal worden gerepatrieerd via een script  dat de solidworks-parameterbestanden van de netwerkmap naar de lokale map zou kopiëren. 

Dit voorkomt valse manipulaties door de verschillende gebruikers  als ongewenste wijzigingen of andere  en maakt de werking van solidworks vloeiender.

Iedereen heeft immers zijn eigen manier van werken. 

Cdlt

Yannick

Jordanië

Je moet naar de solidworks-opties gaan

Optie/Systeem Optie/Bestandslocatie/Materiaaldatabases

Klik op Add-> selecteer de netwerkmap

Yannick

Geen zorgen over het terugkrijgen ervan, maar het materiaalbestand  in het netwerk plaatsen?

Of krijgen we het terug?

Kijk waar het basisbestand van het materiaal op dit moment naar wijst.

Kijk naar binnen

Optie/Systeem Optie/Bestandslocatie/Materiaaldatabases

U ziet dan in welke map uw materiaalbasis zich bevindt –

Haal het .sldmat-bestand    op en plaats het op een bestaande   netwerkmap in uw bedrijf.

2 likes

Oké, ik begreep het, dank je!!

Het is geweldig:)

@jordan.mouret.pro, we hebben ook een andere werkingsmodus die in // is van degene die in mijn vorige post is blootgesteld.

Kortom:

1 - U plaatst al uw gegevens die gemeenschappelijk zijn voor SW (zoals hierboven vermeld) in een map op de server.

2-U stelt de opties voor delen correct in

3-On Fixed Workstations: SW-mapoptie die naar de netwerkmap verwijst

4-Op mobiele werkstations (laptops) sluit je in Windows Verkenner een netwerkschijf aan die naar de servermap verwijst met de optie "offline beschikbaar" en tot slot wijs je naar de SW-opties op de pas aangesloten schijf.

Dit heeft twee grote voordelen voor buitenwerk, je kunt een SW-licentie printen (of je hebt hem op je computer staan) en je kunt met alle nuttige data werken. Wanneer u terugkeert naar de site, zorgt Windows voor het bijwerken van de inhoud van de schijf.

Het is bijna magisch, ik heb meerdere medewerkers die zo werken en ze zijn er tevreden over.

Fijn weekend allemaal.