Hoe laat je stralen over kruisende randen gaan? De planken zijn slecht weergegeven, of ze passen helemaal niet!

erreur_rayons.jpg

Probeer ze allemaal in dezelfde verloffunctie te maken.

2 likes

Het is moeilijk te beantwoorden met zo weinig informatie.
Kun je je stuk posten? (of een vereenvoudigde versie waarmee u het probleem kunt reproduceren)

1 like

Hallo allemaal,

Ik had al geprobeerd om alles in dezelfde functie te doen, zonder succes helaas...

Ik zal proberen + duidelijk te zijn.

Doe een materiaalafname door extrusie van een v-vorm met een puntige straal, een andere verwijdering bij 90°, je hebt een mooie vorm bij de kruising (zie beeldstraalfout 2 en voorbeeld in 3D).

Als je hetzelfde doet, maar dan in een punt zonder radius, passen de spaken niet meer... Zie voorbeeld2

2018-11-16.7z

Hallo

Zou het niet komen door een kant die volledig verdwijnt en door de straal wordt geabsorbeerd?

We zien in de foutmelding dat het je aanbiedt om de optie "front verlaten" te gebruiken, heb je het geprobeerd?

Hallo

Helaas, ja... Ik heb de 2018 versie 1 week gehad. Zonder het te willen zeggen, lijkt het mij dat het eerder werkte omdat ik al eerder was begonnen in de versie van 2014.

Hallo @ fbicard_2

Ik zie geen enkel probleem in het voorbeeldbestand1 of het voorbeeldbestand2. Ik ben in SW 2019

Het verwijderen van materiaal wordt precies uitgevoerd in overeenstemming met de schetsen in het ene of het andere bestand.

Wat mogelijk is, is dat ik niets van uw verzoek heb begrepen, wat voor u geruststellend zou zijn.

Dat gezegd hebbende, over SolidWorks, wat u moet weten, is dat er nooit een functionele regressie is tussen twee versies. Er zijn bugs die oude functies kunnen beïnvloeden, maar dit is zeer zeldzaam. Omdat de code van oudere versies nooit of zeer zelden wordt gewijzigd om eenvoudige redenen die we kunnen bespreken zodra uw probleem is opgelost (rechts).

A+

In 2016 werkt het alleen als de planken niet identiek zijn.

Hij vertelt me dat de ondergrond te complex voor hem is.

Hallo allemaal en bedankt

Zozo, het verwijderen van materiaal werkt, ik ben ok, wat niet werkt is achteraf, als je wilt uitstralen naar r = 0,2 mm de onderkant van de keel.

Dat gezegd hebbende, aangezien ik koppiger ben dan SW, ging ik op een andere manier te werk: ik extrudeerde oppervlakken met stralen en verwijderde materiaal van de oppervlakken.

Het is veel langer, maar het resultaat is correct.

Ik ga in gesprek met de persoon die ons volgt.

Tot gauw.

Hallo

Sorry dat ik je in het begin niet goed heb geantwoord.

Goed nieuws, het werkt, maar op voorwaarde dat je niet beide groeven tegelijk behandelt en niet dezelfde parameters voor de tweede groef instelt.

In foto's, het resultaat als je geïnteresseerd bent, maak ik je een nano TUTORIAL

Vriendelijke groeten

PS: je hebt gelijk om koppig te zijn omdat het laat zien dat je niet snel ontmoedigd raakt. Een van mijn collega's in de werkplaats, geconfronteerd met een probleem, zei:  SIC: "We laten ons niet Emm zijn..... r door een stuk schroot (einde citaat) in het algemeen had het schroot zelden de overhand :-)

1 like