Ik heb een grote montage te doen op het werk.
Het probleem is dat blijkbaar, zodra de bestandsgrootte groter is dan of veel 1 GB benadert, de registratie mislukt.
Hoe kan ik mijn totale bestandsgrootte verkleinen?
Ik heb een grote montage te doen op het werk.
Het probleem is dat blijkbaar, zodra de bestandsgrootte groter is dan of veel 1 GB benadert, de registratie mislukt.
Hoe kan ik mijn totale bestandsgrootte verkleinen?
Om de grootte van een SolidWorks-bestand te verkleinen, moet u het detail- en kwaliteitsniveau verlagen, d.w.z. het aantal gezichten verminderen dat in de berekening moet worden verwerkt.
Daarna weet ik dat het aantal configuraties niets helpt en vooral het aantal beperkingen (terugkeer van Visiativ na langzaam laden, montage en plan).
Ik denk niet dat er wondermiddelen of trucs zijn helaas.
Daarna kun je openen in het licht, waardoor je later minder moeite hebt met opnemen.
Ook hier enkele interessante aanknopingspunten:
- https://www.visiativ-industry.fr/gros-assemblages-7-bonnes-pratiques-ouvrir-solidworks-2017
- https://www.visiativ-industry.fr/ouverture-assemblages-complexes-solidworks
Repareer je elementen al (deel)
Dit zal zoveel mogelijk beperkingen wegnemen
Vermijd schroeven, gereedschapskisten enz....
Bekijk deze uitstekende tutorial over het beheren van grote assemblages
https://www.youtube.com/watch?v=2Ai7iJNYQMI
@+ ;-)
Ook te verbieden, elementen geïmporteerd in het oppervlak die te gedetailleerd zijn. Ik heb dit probleem nu en het neemt enorm veel ruimte in beslag in de montage. Geef de voorkeur aan massieve elementen.
Tegenwoordig is het altijd nodig om de ruimtebesparing te koppelen aan het vereenvoudigen van onderdelen en montage.
Cdt
Het doet me denken aan een enorm project waar ik mee te maken had en het Windows-wisselbestand was uitgeschakeld.
Ik wil graag naar deze kant kijken (virtueel geheugen, ook wel swap file genoemd).
Helemaal eens met GT22: Geen schroeven, het is te zwaar om te hanteren.
Dan moet je subassemblages maken en je kunt winnen in je onderdelen, door het aantal functies te beperken (bijvoorbeeld een straal maken in je schets in plaats van de afrondingsfunctie te gebruiken of de voorkeur geven aan de boorassistent-functie in plaats van een gat te herhalen).
AAN DE ANDERE KANT!!!!! Niet opslaan in Parasolid, dit vergroot de bestandsgrootte aanzienlijk! gisteren heb ik een test gedaan, ik eindigde met een bestand van 123 MB, ik stuurde het nog steeds per e-mail, ik stopte het gewoon, de e-mail was nog steeds niet :D
Ik wist dat hij niet weg zou gaan, maar door iets te doen ontdek je nieuwe dingen!!
Ik heb een algemene vergadering met 37 subassemblages.
Als ik elke subassemblage met SW-onderdelen zet, krijg ik een te grote assemblage.
Ik denk dat door het integreren van mijn parasolid-subassemblages in mijn algemene vergadering, ik de totale omvang van mijn assemblage zal vergroten.
Een walkthrough misschien?
Als u van mening bent dat uw subassemblages niet meer zullen bewegen
Registreert ze in delen of repareert alle componenten van deze subassemblages
Het zal uw montage enorm vereenvoudigen
@+
Hallo
En vooral geen "virtuele" onderdelen of assemblages....
Vriendelijke groeten
@G.: de maximale grootte voor een bijlage is 7-8 MB, soms 14-15 MB (afhankelijk van de e-mailhosts/toegangsproviders). Daarnaast moet je oplossingen doorlopen zoals WeTransfer (of gelijkwaardig) / cloud / ftp.
@stefbeno, ik weet het, maar zoals ik al zei, ik probeerde te zien of er aan deze kant enige verandering was opgetreden, maar ik vermoedde dat zo'n groot bestand zeker niet na :)
En je hebt gelijk, in mijn bedrijf ben ik beperkt tot 5 MB anders is het Wetransfer.
Cdt
Waarom niet verschillende subassemblages groeperen in een subassemblage die ook zou vereenvoudigen.
Ik heb een heel fabrieksonderdeel in een assemblage die 3 subassemblages per onderdeel van deze fabriek omvat en in elk onderdeel 15 tot 20 machines.
In totaal is dit deel van de fabriek meer dan 8000 componenten en alles opent perfect.
De assemblage op het 1e niveau is slechts 78 MB omdat de assemblage in verschillende subassemblages is gesneden.
Hallo
Zoals @Antho al aangaf, heeft hij hier zeker een aantal goede praktijken om te stelen:
Aan de andere kant zijn er met betrekking tot het verzenden van grote bestanden verschillende diensten die u kunnen helpen:
Voor de hoofdassemblages (degene die alle subassemblages bevat) van het geheugen, kan een goede manier om dit te doen zijn om alle subassemblages te verwijderen voordat u ze opslaat (zodat de geheugencomponenten worden ontladen). Aan de andere kant werkt het alleen als je geen plezier beleeft aan het maken van een MEP van deze assemblage en als je geen EPDM hebt die de afdrukken van de verschillende versies beheert.
of maak een configuratie met "alles in verwijderde staat"...
Hallo, vraag!! Met welk doel wilt u de grootte van de assemblage verkleinen!?
Is het om het naar een klant/leverancier te sturen?
Of is het een probleem om het geheel te beheren??? Want ineens zullen de methoden anders zijn en in feite is de grootte van de bestanden helemaal geen probleem!! grote bestanden kunnen worden verzonden en u kunt aan grote bestanden werken zonder al te veel vertraging te hebben ALS het goed is gedaan!
Cdt
@G.: De basisvraag is blijkbaar een opnameprobleem.
Een punt dat niet werd genoemd omdat de basisvraag verloren ging in de uitwisselingen: wat is de infrastructuur (lokale / netwerkregistratie), welk type netwerk, EPDM of niet...