Hoe kun je een verfoppervlak op een assemblage berekenen?

Hoe kunnen we een verfoppervlak berekenen op een complex geheel waarbij de verschillende onderdelen niet zijn samengevoegd?

Het doel is om alleen het buitenoppervlak te hebben.

Helaas zul je het probleem element voor element moeten aanpakken en de totale oppervlakte moeten berekenen door elk afzonderlijk gebied bij elkaar op te tellen.

Ik zou ervoor hebben gekozen om een envelop van de assemblage te maken en vervolgens het oppervlak te meten, maar met de niet-samengevoegde delen blijft het naar mijn mening ingewikkeld.

1 like

Hallo

Als het resultaat van Mass Properties Tools je niet bevalt, zou een truc zijn om je assemblage als onderdeel op te slaan door "Outer Faces" te selecteren.

Dus door dit deel te openen en Mass Properties Tools uit te voeren, kom je vrij dicht bij het verfoppervlak aan de buitenkant.

3 likes
Hallo, op welke software staat het?

De software is solidworks 2013

Dus ik denk dat het idee van Benoit.LF het juiste is: alleen de buitenoppervlakken in de kamer opnemen.

Anders is er deze macro:

http://www.3dcontentcentral.com/macros/macro.aspx?id=341816

Dat informeert a priori een aangepaste eigenschap van het totale oppervlak van de vooraf geselecteerde vlakken.

2 likes

Ik heb al wat tests gedaan door de assemblage in delen op te slaan door "buitenvlakken" te selecteren

Het probleem is dat sommige onderdelen niet volledig zijn afgesteld, waardoor er gezichten in worden gemaakt.

De macro kan de oplossing zijn, maar ik weet niet hoe ik het moet gebruiken.

Ik heb alle gezichten handmatig geselecteerd

Ik heb alle gezichten handmatig geselecteerd