Ik zou graag de afmetingen van verschillende onderdelen in een assemblage willen kunnen wijzigen vanuit Excel. Ik heb de onderdelenfamilie geprobeerd, maar deze werkt niet voor het wijzigen van de afmetingen van onderdelen in een assemblage.
Door een macro te maken waarbij je aangeeft dat voor die en die doos die en die 3D opent en de waarde in die en die schets zet, zie ik het niet goed.
(Bijv. voor vak A1 komt de ingevoerde waarde overeen met afmeting 3 schets 2 van 3D XXX)
Ik hoop voor je dat er iets gemakkelijkers is, want je gaat een gascentrale voor jezelf maken en het zal je veel middelen (en creatietijd overigens) uitputten. En als u dit in gedachten houdt, overweeg dan om een knop te maken om alleen te handelen wanneer u besluit dat te doen. Anders wordt het waardeloos
Ik denk dat ik een oplossing heb gevonden, hier zijn mijn regels VB-code in Excel (zie bijgevoegd bestand)
Aan de andere kant laat ik de mogelijkheid aan de gebruiker over om een nieuwe naam te geven aan de bestanden en de assembly. Maar ik kan de schakels van de nieuwe onderdelen niet vervangen in de nieuwe assemblage, het behoudt de basisnamen.
Ik zou het de nieuwe namen van de stukken moeten geven.
Ik denk dat ik een oplossing heb gevonden, hier zijn mijn regels VB-code in Excel (zie bijgevoegd bestand)
Aan de andere kant laat ik de mogelijkheid aan de gebruiker over om een nieuwe naam te geven aan de bestanden en de assembly. Maar ik kan de schakels van de nieuwe onderdelen niet vervangen in de nieuwe assemblage, het behoudt de basisnamen.
Ik zou het de nieuwe namen van de stukken moeten geven.
Het is me gelukt om de code als bijlage te gebruiken. Ik heb nog een of twee dingen om te verfijnen, ik zal de code laten zien als ik klaar ben voor degenen die geïnteresseerd zijn.