Ik heb 3 lichamen gemaakt van 2 mechanisch gelaste functie. ==> 2 UPN80 en 1 UPN120
Ik zou graag in mijn familie van onderdelen willen kunnen zeggen dat de 2 UPN80's veranderen in UPN260 en dat mijn UPN120 nu een UPN180 is (met andere woorden = rijden van de maat)
Nevenvraag: is het mogelijk om mijn 2 UPN80's bijvoorbeeld in HEB100 te laten veranderen. (met andere woorden = type aandrijving)
Voor mij moet je de afmetingen van de schets van je profiel beheren en de beschrijvingseigenschap van de lijst met gelaste onderdelen voor elke configuratie beheren (niet zeker of ze in de onderdeelfamilie voorkomen).
In de hoop je een oplossing te hebben gebracht....
Het besturen van de schets lijkt te werken zolang je de grootte van het profiel daarna niet opnieuw selecteert, omdat het de afmetingen bijwerkt volgens het profiel dat in formaat is opgeslagen. SLDLFP
Ten tweede begrijp ik niet echt hoe je de description-eigenschap van de ene functie en de andere afzonderlijk kunt aansturen. Wat is de kolomkop in uw EXCEL-tabel?
Ik heb me heel slecht uitgedrukt, om het simpel te zeggen, in je familie van onderdelen, in de beschrijvingskolom, moet je UPE invullen en naar de gewenste waarde wijzen
Bijgevoegd zijn twee screenshots met een buis als voorbeeld, mijn buis wordt beschreven als buis (diameterwaarde) EP (diktewaarde). In de SW eigenschappentabellen klik je op de gewenste dimensie, en in excel moet je ="" &
Met deze techniek is er geen inconsistentie meer tussen mijn stuklijsten/gelaste onderdelenlijst en de afmetingen.
Het spijt me, maar ik begrijp nog steeds niet hoe je een beschrijvingseigenschap definieert in een mechanisch gelast lichaam en een andere beschrijving in een ander veld.
naar mijn mening voert de kolom $PRP@Description van je eerste opname de informatie in de kamer in en niet in de body.
Ik zag in je tweede screenshot dat je een formule in de description eigenschap hebt geplaatst. Het idee is goed, maar past niet bij mijn collega's...
Om uit te leggen waarom, geef ik je een concreet voorbeeld: Ik heb 2 buizen in 2 verschillende DN's. Ze moeten een beschrijving hebben die bestaat uit informatie zoals: DN (waarde van DN) Ø (waarde van diameter in mm) × (waarde van dikte) (materiaal)
met een formule kunnen we de waarde van de DN niet laten verschijnen volgens de waarde van de diameter... tenzij ik het mis heb...?
Ik voeg wat screenshots toe om je te laten zien wat ik heb gedaan, misschien is er iets mis met mijn methode
Ik heb wat tests gedaan en het lijkt helaas onmogelijk om de profielen van de mechanisch gelaste onderdelen via Excel te configureren.
Solidworks haalt alleen de afmetingen op, maar niet de eigenschappen van de profielen.
De configuratie via Excel werkt correct als u slechts één type profiel per regel gebruikt (in dit geval controleert Excel de variabele dimensies tussen elke configuratie van de profielfamilie).
Het gebruik van structurele systemen is nog beperkter: het is onmogelijk om een sectie van de ene configuratie naar de andere te veranderen...
Hallo Het is perfect mogelijk om de grootte van een strijkijzer te veranderen, maar niet om dit strijkijzer te vervangen. Ik voeg een vijl toe die direct kan worden bediend door de mechanisch gelaste functie.
Ik dacht dat ik duidelijk was geweest: de grootte van het profiel is niet controleerbaar, maar de afmetingen van het profiel zijn controleerbaar: het is dus nog steeds mogelijk als je de afmetingen wijzigt MAAR NIET de schets van het profiel.
Waarschuwing: we eindigen met vrij aanzienlijke risico's met de controle door Excel omdat de dimensies zullen worden gecontroleerd door Excel en niet echt door de keuze van de sectie door het bewerken van de functie. Dit is op zijn minst erg storend voor de gebruiker en het risico bestaat dat dimensies die niet aan de eisen voldoen in de Excel-tabel worden ingevoerd (tenzij u een tabel plaatst met alle afmetingen van de verschillende profielen: op een tweede blad bijvoorbeeld)
Ik heb het goed begrepen, bedankt Ik heb namelijk gezien dat we met aanzienlijke inconsistenties zijn geëindigd die betekenen dat deze oplossing niet kan worden gehandhaafd.
Hallo; Heb je het geprobeerd met DriveWorks (Xpress)? Als het mechanisch gelaste profielen ondersteunt, zou het uw probleem moeten oplossen... Om getest te worden. Vriendelijke groeten
Bedankt voor je voorstel, ik had het inderdaad niet overwogen omdat ik de module helemaal niet ken. Als iemand weet tutorials voor mijn probleem ben ik geïnteresseerd. Ik heb er een paar gevonden, maar het gaat over de eerste basisprincipes van het gebruik van DRIVEWORKS XPRESS... Het onderwerp mechanisch gelaste elementen wordt niet behandeld.
Hallo in het geval dat het je lukt om je mechanisch gelaste assemblage te besturen, denk ik dat de functies Aanpassen/Verlengen niet zullen volgen omdat de referentievlakken zijn veranderd. Ik heb een heel eenvoudig onderdeel geprobeerd
Dank u voor uw antwoord! Maar voordat ik op dat punt kom, zou ik mijn profiel al moeten kunnen beheren... Voor de rest zou ik het redden met een verwijdering van materiaal als dat nodig is
Ik ben nog steeds op zoek naar een oplossing voor mijn oorspronkelijke probleem