Hoe multitask je 's nachts?

Hallo, ik heb de solidworks taakplanner ontdekt om mijn renderings te maken met photoview. Er is nog steeds een probleem, want als ik te veel taken plan, worden alleen de eerste uitgevoerd.

Concreet heb ik gisteravond 35 renderings gepland (de 1e om 16 uur, daarna beginnen de andere "na de vorige taak").  Alleen de eerste 15 zijn voltooid, terwijl de andere nog steeds "gepland" zijn. De laatste uitgevoerde taak begon kort voor middernacht en werd kort daarna voltooid . Dus ik denk dat het probleem voortkomt uit de verandering van datum. Sterker nog, door mijn taken achter elkaar in te plannen, kent de planner ze toch een datum toe (in dit geval die van gisteren).

De voor de hand liggende oplossing is om de 16e taak bijvoorbeeld om 00:30 uur te plannen en dan de taken van begin tot eind opnieuw te plannen, maar het probleem is dat deze taken niet allemaal dezelfde duur hebben : onmogelijk om te weten welke het noodlottige uur van 00 uur zal overschrijden.

Is er een passende oplossing voor dit zeer vervelende probleem (vooral voor in het weekend)?

Bedankt

Hallo

Dit is een bekende bug bij SolidWorks:

PhotoView 360 rendertaak wordt niet gestart wanneer gepland met 'Start na vorige taak' als eerdere taak(en) plaatsvinden na middernacht (12:00 uur)

U kunt zich abonneren op het nummer 

SPR #:

789258

om erachter te komen wanneer het zal worden opgelost.

1 like

Hallo

Het kan een beetje een boot zijn, maar door bijvoorbeeld alle taken vanaf 00:15 uur te lanceren, zou het een verandering van datum voorkomen, toch? Tenzij er natuurlijk niet genoeg tijd overblijft om al je taken uit te voeren

3 likes

Dank u beiden

Solidworks is teleurstellend op dit punt.

Als je nog andere tips hebt, ben ik er helemaal voor...

Ik zie dat je de myCADservices-tools hebt, dus je kunt de taakplanner-tool gebruiken.

1 like

Bedankt .PL. Ik weet niet waarom je denkt dat ik deze tools heb, maar ik denk niet dat ik ze heb.

Ik heb net myCADtools gedownload, maar er wordt mij om codes gevraagd en die heb ik niet. Begreep ik er iets niet van?

Op je profiel:

http://www.lynkoa.com/users/blanchethb

Je hebt de myCADtools-medaille, dus je zou de tools moeten hebben.

Op de homepage van http://www.lynkoa.com/mycadservices u zou het tabblad "Mijn codes" rechtsboven moeten vinden en vervolgens "codes" voor een myCADservices-regel die overeenkomt met uw serienummer SW.

Omdat ik de elementen waarover je me vertelde niet kon vinden, opende ik een ticket om mijn codes te krijgen. Ik kreeg te horen dat ik geen myCADservices contract heb.

Bedankt voor deze hulp, maar helaas zal het niet nuttig voor mij zijn. Schaamte.

Iemand een ander idee? ...

Ik denk dat er geen andere oplossing is dan te wachten op een update van deze SolidWorks-bug.

Anders kan het starten van renders direct na middernacht werken!

Of stel een time-out van 5 minuten in (waarna SolidWorks de huidige taak afbreekt) na de 10e render en start de volgende na middernacht.