In werkelijkheid wordt de ketting gebruikt om een zak op te rollen. De twee 25/50 tandwielen draaien een as of er is een zak aan bevestigd om hem te trekken, op zich is er geen grote weerstand, de zak zelf moet 2 kg wegen en het materiaal binnenin moet 5 kg wegen.
En de afstand tussen de twee assen is 460 mm.
En tegelijkertijd zou ik graag willen weten of je voor de borgringen de binnendiameter moet onderdimensioneren. Ik heb bijvoorbeeld een as met een diameter van 12 mm, moet ik dan een borgring van 11,7 mm diameter nemen?
Even schuiven op de as, anders moet je door een groef op de as gaan, ik heb de normen niet meer in gedachten maar als je as 12mm is moet de groef 10mm mini zijn.
Hallo Voor uw crank is het lager dat u eenvoudig hebt gekozen een 1-rijig kogellager Dus het zal die radiale kracht dragen. Aangezien mijn bedrijf lagers produceert, adviseer ik u liever Om een lager te gebruiken met 2 kogelbaan hoekcontact, waarmee u om zowel een radiale als een axiale weerstand te hebben. Als u ons daarna de maat van de krukas en de boring vertelt waar deze zich zal bevinden het lager, zal ik al in staat zijn om over te schakelen naar een type lager dat geschikt is voor deze functie en ook weet over de belasting die uw lager uiteindelijk zal moeten dragen
De krukas heeft een diameter van 24 mm en de interne boring van het lager heeft een diameter van 25 mm en voor de belasting denk ik dat het alleen de massa van de ketting en die van de krukas is, die moet overeenkomen met 50 N.
Ik heb een verbreding aan de crank toegevoegd, zodat deze dezelfde diameter kan hebben als het lager. Het is aan jou om me te vertellen of het geschikt is of niet.
Ik ga niet liegen, lagers zijn niet wat ik het beste ken ^^'.
Hoera! De overloop is groot genoeg om een olifant op te tillen, nietwaar? Daarnaast zie ik een smeernippel waardoor ik denk dat er geen lager is maar een bronzen of iets dergelijks lager. Hoewel we maar een heel klein deel van het systeem zien, wie ketting zegt, zegt beschermende behuizing, zelfs en vooral als de secondehand van de operator voor de tas zorgt. De CHST of een andere goedbedoelende persoon zal niet nalaten een opmerking tegen u te maken.
Ahahah, ik ging naar Norelem om mijn onderzoek te doen naar het lager, ik nam degene die een grotere diameter had dan die van mijn krukas (ook bij Norelem).
Maar hier zijn de technische details en de afmetingen ervan.
Voor mij is een lager van dit type alleen niet mechanisch, het lager oscilleert als een kogelgewricht om zelfuitlijnend te zijn. Dus niets belet de as om hier iets te draaien, leverancier doc als voorbeeld: Voor mij ofwel 2 lagers of 2 lagers, bronzen lagers maar nooit een enkel lager zeker niet met een slinger als hefboomarm.
Voor mij, plaats ofwel een lager aan elke kant van de buis, of een bronzen plastic ring of lager, maar in een hoeveelheid van 2 om een langere geleider te hebben en die voorkomt dat de as bolt. Net als bij een fietscrankstel bevat de assemblage 2 lagers.
Het probleem is dat ik niet genoeg ruimte heb om 2 niveaus te plaatsen, zoals weergegeven in het onderstaande diagram.
Ik moet in staat zijn om een enkel lager te implementeren waar een rol om de as vast te houden, daarom had ik een rol (misschien te groot is het waar). Ik weet niet of het mogelijk of nuttig is om slechts één rol/lager te plaatsen.
Misschien kun je met een as volledig door je profiel een lager aan elke kant plaatsen om te voorkomen dat de as gaat draaien. Idealiter zou u ook de belastingen moeten bepalen om de as en de bijbehorende lagers te kunnen meten. Eenmaal gedimensioneerd, zal het veel eenvoudiger zijn om het systeem te ontwerpen.
Wat ik je kan adviseren, dus twee 1-rijige lagers Als er risico op stof bestaat: Kies voor afdichtingen zoals deze, u kunt er zeker van zijn dat er geen stof of andere elementen in het lager komen en dat u het niet hoeft te vervangen
Daarna, omdat ik de limiet van de uitwendige diameter niet ken Ik heb net gefilterd op de boring en pakkingen, ik hoop dat het filter nog actief zal zijn
Voor de breedte moet je kijken naar het element waar het lager komt te zitten neem bij voorkeur geen lagers met AI's die breder zijn dan de AE
De tandwielen die op de 25mm as bevestigd zitten hebben een platte band zodat ze niet om de as kunnen draaien en geblokkeerd worden door borgringen. Ik heb twee lagers met een boring met een diameter van 25 mm gepositioneerd door er borgringen op te plaatsen die aan het uiteinde zijn afgesteld om de as vast te houden.
Het geheel is oversized maar ik heb het liever zo.
Als je opmerkingen of opmerkingen hebt, aarzel dan niet om me hiervan op de hoogte te stellen.
Voor het lagergedeelte lijkt het me veel mechanischer. Voor de pijnboompit baart de flat me een beetje zorgen. Over het algemeen wordt voor het bevestigen van een rondsel op een as een sleutel+ sleutelgroef gebruikt En in plaats van de borgringen lijkt een BTR-borgschroef op de rondselschouder (zoals op de lagerring) mij meer op zijn plaats
Ik zal een (positieve) schouder op de schacht toevoegen ter hoogte van de tweede overloop, je krijgt twee cirkels... Naast de groef-/spiebaanaandrijving die wordt aangeboden door @sbadenis (Wat is de afstand tussen de twee lagers?.. Ongetwijfeld zult u groeven moeten voorzien (als die niet bestaan op uw lagerhouders, zodat de twee lagers coaxiaal zijn...)
En wat betreft de kettingspanner, ik dacht eraan om er een te plaatsen, maar ik weet niet of het echt nuttig kan zijn voor het gebruik dat er zal zijn.