Een weergave projecteren die niet loodrecht staat op de referentieweergave

Hallo

In een tekening wil ik een aanzicht projecteren dat niet loodrecht staat op het referentieaanzicht, met een hoek van bijvoorbeeld 30 graden. Heb je enig idee hoe je dit moet doen?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden

Hallo

Tenzij ik me vergis, extra weergave door een lijn in de gewenste hoek te tekenen.

6 likes

Dit is precies wat Cyril.f, een hulpaanzicht gemaakt via een lijn of een rand , aangeeft : http://help.solidworks.com/2018/french/solidworks/sldworks/c_auxiliary_view.htm

4 likes

+1 voor de extra weergave.

Maar de getrokken lijn is niet verplicht. U kunt een rand uit de oorspronkelijke weergave gebruiken om de richting aan te geven.

Tip: als u de CTRL-toets ingedrukt houdt terwijl u uw hulpweergave instelt, wordt de uitlijning van de hulpweergave uitgeschakeld (voor het geval dat)

9 likes

Hallo, anders plaats je in het onderdeel of de assemblage de gewenste weergave en dan doe je "ruimte" die een nieuwe weergave maakt, dan maak je in je tekening een nieuwe weergave en selecteer je degene die je zojuist hebt gemaakt.

Het is daar ook een hack, maar het werkt;

Vriendelijke groeten

2 likes

@G. : Het voordeel van de hulpweergave is dat er een pijl wordt weergegeven die de oriëntatie aangeeft (in overeenstemming met de tekennormen). Het vermijdt het spelen van raadspelletjes;)

6 likes

@Pascal

bedankt voor deze "ctrl" -truc die ik niet kende, die ook niet wordt uitgelegd in de help, lijkt mij,

en die ook met andere functies kan worden gebruikt...

1 like