Hoi allemaal
Ik ben op zoek naar hoe ik materiaal uit een nokvouw kan halen, want als ik twee randvouwen naast elkaar maak, botsen de randvouwen.
Hoe kan ik deze aanrijding voorkomen?
Hoi allemaal
Ik ben op zoek naar hoe ik materiaal uit een nokvouw kan halen, want als ik twee randvouwen naast elkaar maak, botsen de randvouwen.
Hoe kan ik deze aanrijding voorkomen?
Je moet de schetsen van de vouw bewerken en knippen
Hallo
Als de 2 vouwen op hetzelfde deel zitten en identiek zijn (hoek, straal, lengte...), maak ze dan in dezelfde functie en SW zorgt voor de rest...
Vriendelijke groeten.
Hallo
Zoals @a_eriaud zegt, Probeer (indien mogelijk) meerdere vouwen in dezelfde functie te maken
Normaal gesproken worden aanpassingen automatisch doorgevoerd
Vriendelijke groeten
David
Hallo
Kunt u ons uw stuk bezorgen?
Gewoon om te zien hoe het is gebouwd... Het zal gemakkelijker zijn om u te helpen.
Ja zonder zorgen, maar wees toegeeflijk, ik ben een beginner in plaatwerk
Item1.SLDPRT (433.1 KB)
Ik heb net je toneelstuk beoordeeld
Ik denk dat je gedwongen zult worden om op elk van de 2 lagen (gevouwen plaatwerk 7 en 8) materiaalverwijderingen te doorlopen of er zijn geëxtrudeerde verwijderingen 3 en 4
Deze 2 functies maken de vlakken niet coplanair en dus kan het, zelfs door de randen in een enkele functie te groeperen, geen gemeenschappelijk gezicht vinden
Vriendelijke groeten
David
Dank je David, ik zie het probleem met je uitleg, maar het lukt me niet om materiaal te verwijderen dat het probleem oplost.
Kun je me iets meer aanwijzen?
Je moet de schets van je 2 vouwen bewerken en een hoek van ongeveer 75° toevoegen.
Zo kruisen de lakens elkaar niet meer.
@ronathan naar de oplossing
Ik voeg er alleen aan toe dat je de afmetingen kunt verwijderen die je op de 9-voudige hebt toegevoegd (662 en 0.78 en opnieuw beperken aan de uiteinden: het is niet handig om de spaties te verkleinen en voor mij creëert het een fout
Vriendelijke groeten
David
Ok bedankt Ronathan en David voor deze verduidelijkingen, nu heb ik geen botsingen meer.
Hallo
Dit model leent zich beter voor volumemodellering in het begin en vervolgens conversie naar plaatwerk. Om precies te zijn. De storing zou automatisch worden opgelost.
Je kunt een beetje preciezer zijn, als ik begrijp wat je zegt.
Is het dat ik het met scherpe hoeken had moeten tekenen in standaard volumemodellering en een functie had moeten gebruiken om er daarna plaatwerk van te maken?
Ik dacht niet dat het klaar was.
Jazeker. Het is gedaan. Oefen gewoon op een eenvoudiger stuk.
De functie is... "Ombouwen naar plaatwerk"
Het vaste gezicht (het gezicht van waaruit de vouwen zijn verbonden) moet worden aangegeven, de randen van het model die vouwen zullen worden. Met andere opties kunt u de standaardwaarden van plaatdikte, inkepingen, enz. corrigeren. Daarom moet je een beetje trainen.