Hallo, ik heb een probleem met een fenomenale hoeveelheid lijntypes in een tekening. De opdracht opschonen werkt niet en er wordt niet verwezen naar tekeningen, afbeeldingen of pdf's. Als ik een kopie maak van een object van die tekening naar een andere tekening, loop ik vast met al dit soort lijnen in mijn nieuwe tekening
Een bestand in AutoCAD 2000-formaat openen. [simplexf] vervangen door [simplex.shx]. [lot.shx] vervangen door [simplex.shx]. [odo.shx] vervangen door [simplex.shx]. [SIMPLEXF.shx] vervangen door [simplex.shx]. [COMPLEXF] vervangen door [simplex.shx]. [complexf] vervangen door [simplex.shx].
Inhoud tekenen
Object Space – 1 regel Paper Space (2 presentaties) – 2 blokken, 2 vensters, 1 polylijn 1412 blokken (waarvan 1282 verborgen) 97 lagen 8 vormen 12 Dimensie Stijlen 1 tafel stijl 29 tekststijlen 1979 Lijn Typen
Het bestand opschonen
Niet-gerefereerde DGN-regelstijlgegevens worden automatisch verwijderd wanneer de opdracht wordt gestart (Weet u niet zeker hoeveel?! ...)
Lagen – 55 lege lagen, 16 lagen in blokken Blokken – 126 (inclusief 1 verborgen) + 1 (in Dimension Styles) Vormen – 5 (inclusief C:\Program Files\AutoCAD 2006\office\seawall.shx) + 3 (in lijntypes) Afmeting Stijlen - 10 Tabel Stijlen - 1 Tekststijlen – 28 + 1 (in tabelstijlen) Lijntypen - 1979 (waarvan sommige tot 5 niveaus zijn genest?! ...)
Bestand na opschonen (233 KB – DWG v2000)
Object Space – 1 regel Paper Space (2 presentaties) – 2 blokken, 2 vensters, 1 polylijn 3 blokken 6 lagen 8 vormen 2 Dimensie Stijlen 5 tekststijlen 4 Soorten lijnen
-------------------------------------------
In feite is het noodzakelijk om te controleren of geneste elementen ook tijdens het opschonen worden verwerkt.
Concluderend is het normaal dat het bestand zo zwaar is als er (bijna) niets op is getekend gezien alle verborgen elementen die het bevat.
Het belang is om het te gebruiken als een sjabloon (sjabloon in Autocad) met kant-en-klare elementen (lagen, blokken, stijlen, lay-outs) die er al in zijn ingevoegd. Het is iets wat ik persoonlijk beoefen.
In dit geval is opschoning echter noodzakelijk om alleen te hebben wat nodig is volgens het eindgebruik van de sjabloon.
Het is daarom noodzakelijk om de zuivering met finesse te gebruiken om de essentiële elementen te behouden en tegelijkertijd het overbodige te verwijderen (altijd denkend aan de geneste elementen).