Ik heb een verbindingsprobleem aan de onderkant van mijn schaal, het werd verkregen door de 2 zijden van de schaal symmetrisch te maken. Op het niveau van het symmetrievlak worden verschillende slechte verbindingen gevormd, gekenmerkt door een kleine ruimte tussen de 2 randen van de oppervlakken.
Kun je me helpen ze samen te voegen en zo de oppervlakken te sluiten?
Als ik je kamer open, zie ik geen slechte verbindingen :( Op welk niveau zitten ze?? Wat mij betreft, ongeacht de meting die ik doe, kruisen de objecten elkaar elke keer. Hoe heb je ze gezien? Door in te zoomen?
U kunt door Insert/Surface/Stitched Surface gaan. Met deze tool kunt u 2 oppervlakken naaien, zoals de naam al doet vermoeden, met een bepaalde tolerantie voor de te definiëren afstand. Het resultaat zal voornamelijk afhangen van de kwaliteit van de originele oppervlakken.
Ja inderdaad, ik merk defecten op bij het inzoomen, maar wat me ertoe aanzette om te kijken, is het feit dat ik geen volume kan vormen met het gereedschap "genaaide oppervlakken", een bericht waarschuwt me dat "meer dan 2 plaatwerklichamen niet kunnen worden samengevoegd tot een enkele randverbinding"
Inderdaad, ik heb het opnieuw gecontroleerd en uw oppervlakken zijn goed gebonden. Als je hebt afgeleid dat ze niet zijn genaaid vanwege een grote zoom, moet je weten dat Solidworks enkele grafische bugs heeft en vooral als je helemaal inzoomt, kun je de indruk hebben dat de oppervlakken elkaar overlappen of dat er een kleine opening tussen zit, maar dit is niet het geval, in ieder geval op je spel.
De melding "meer dan 2 plaatwerklichamen kunnen niet tot één randverbinding worden samengevoegd" bevestigt dat uw oppervlakken met elkaar zijn verbonden. Wanneer uw oppervlakken worden samengevoegd, verandert hun gemeenschappelijke rand in een enkele rand, daarom kunt u twee reeds samengevoegde randen niet samenvoegen.
PS: als je een "beste antwoord" zou kunnen aanwijzen, zou het je vraag sluiten en een paar punten verdienen voor de leden die hebben deelgenomen, bedankt!
Selecteer een van de volgende opties. (Deze optie is alleen beschikbaar als de modus Complexe assemblage is ingeschakeld.)
Alleen op aanvraag De aanvankelijke krommingsweergave is traag, maar gebruikt minder geheugen. Nog steeds (voor elk gearceerd model) wordt de kromming sneller weergegeven dan de eerste keer, maar u gebruikt nog steeds meer geheugen (RAM en schijf) voor elk onderdeel dat u maakt of opent.
Mate van detail
Verplaats de schuifregelaar naar Uit (geen detail) of verplaats deze van Meer (langzamer) naar Minder (sneller) om het detailniveau op te geven tijdens dynamische weergavebewerkingen (zoomen, pannen en roteren) in assemblages, onderdelen met meerdere lichamen en weergaven van conceptkwaliteit in tekeningen. (Deze optie is alleen beschikbaar als de modus Complexe assemblage is ingeschakeld.)
Wat mij stoort is de boodschap "meer dan 2 plaatwerklichamen kunnen niet tot één randverbinding worden samengevoegd".
Ik heb geen toegang tot de boomstructuur van uw onderdeel omdat ik onder SW13 sta, maar heeft u ook plaatwerklichamen? Het is "verrassend" gezien de vorm die ik erin kon zien onder eDrawing.
Voor werktijd eindigen we later vanavond vanwege jou:D
De eenvoudigste zou naar mijn mening zijn om de halve schaal te sluiten met een "plat oppervlak" -functie, en dan alleen de lichaamssymmetrie met fusie te doen.
Het probleem lijkt me te zijn (voor het kleine beetje testen dat ik deed) dat de contourlijn van de halfschaal niet vlak is (in ieder geval wil de functie de randen niet in het rood nemen, zie pj)
Ik denk dat uw probleem voortkomt uit de nauwkeurigheid van de herstelde 2D-schets (Sketch2). Inderdaad, door in te zoomen op de entiteiten die zich op het symmetrievlak (rechtervlak) zouden moeten bevinden, realiseren we ons dat dit niet het geval is. Aangezien je deze schets gebruikt om je oppervlakken te maken, is het normaal dat tijdens symmetrie de lichamen elkaar overlappen.
De oplossing is naar mijn mening om de schets te retoucheren door beperkingen op te leggen ten opzichte van het vliegtuig aan de rechterkant.
- Het is beter om meer dan de helft te werken om een volume te verkrijgen en vervolgens symmetrisch zoals aangegeven door een van de luidsprekers, dus voeg een oppervlak toe aan het centrale deel en naai
- Om mooie oppervlakken te hebben, is de basispostula om mooie rondingen en eenvoudige rondingen te hebben (volgens een van mijn leraren in de tijd dat ik onder strim 100 werkte). Behalve op uw onderdelen zijn uw splines niet "schoon", geen raaklijn aan de horizontale, geen vloeiende kromming, geen beperkingen. Bijvoorbeeld, op Esquisse3D nummer 3, zou ik een raaklijn plaatsen ten opzichte van een verticale constructielijn.