Hoe maak je deze 2 vouwen tegelijkertijd?

Hallo

Is het mogelijk om deze 2 vouwen tegelijk te maken?

Bedankt

sans_titre.png

Ja, geen probleem. Aan de andere kant moet je deze vouwen in 2 keer maken.

Met 2 opklapbare functies en pas de schets aan op de 2

plis.png
3 likes

Ik moet het verkeerd doen, maar het werkt niet, ik kan de streek van mijn schets niet selecteren, ik moet het volledig stoppen.

U moet dit punt selecteren, het aan de rand verplaatsen en het vervolgens opzij zetten.

Of traceer zelfs je vouw

esquisse.png
3 likes

in aanvulling op het antwoord van @ Bart

Waarom maak je daarna geen vouw en een verhoging van het materiaal?

-een vouwfunctie

- een materiaalelevatiefunctie waarmee u kunt aanpassen

@+ ;-))

3 likes

Het probleem met het verwijderen van materiaal is dat er altijd een stukje van de vouw overblijft...

Niet geweldig

3 likes

In het slechtste geval stuur je ons je stuk

1 like

Ja GT22 ik zou kunnen doen wat je zegt, maar ik ben ook op zoek naar andere manieren van tekenen die ik niet ken en die van Bart is er een van, maar toch bedankt voor je antwoord.

1 like

Het is waar dat ik van mijn kant alles in volume doe en,

die ik daarna heb omgezet

Ik vind + mijn weg in deze manier van doen

goed gedaan @ Bart

@+ ;-))

2 likes

Nee, het hangt allemaal af van hoe u uw materiaal verwijdert.

In bovenaanzicht zeg je hem dat hij naar een hoekpunt moet gaan (het onderste hoekpunt van je afronding) en presto, er zijn meer vouwen;)

In vooraanzicht maak je een rechthoek met daarin de afronding en dezelfde waarneming.

Aan de andere kant moet je in ieder geval de gevouwen/uitgevouwen kruising opnieuw bewerken om niet af te scheuren tijdens het vouwen

Ik ben het niet met je eens coincoin, je zult nooit dezelfde resultaten krijgen met een "normale" verwijdering van materiaal.

De beste oplossing is deze

multipli.png
4 likes

Aan de andere kant zal ik een inkeping toevoegen omdat het centrale deel misschien niet recht is

1 like

Het hangt allemaal af van het gereedschap, als het een grote V is, zal de lijn niet per se buigen.

1 like

@Tomalan is niet helemaal verkeerd 

Tussen Fab Reality en het ontwerpbureau (visueel)

Niet alles is per se goed om te nemen

Misbruikt gebruik van gereedschapswissels, het ontploft vaak ;-))

@+ ;-))

2 likes

Zelfs met een hoofdletter V heb ik mijn twijfels... Het gaat nog steeds een beetje draaien, toch?

We moeten zien of dit deel functioneel is of niet

2 likes

Je moet ervoor kiezen om zeker te zijn van je schot het mes met de juiste maat (lengte van de vouw)

dus x mes om te snijden  voor de prijs van het mes ;-((

Om nog maar te zwijgen over de machine-instellingen voor de buiger, dus grote series ;-))

@+ ;-))

1 like

Mijn plannen gaan direct naar de werkplaats voor productie.

Dus ik heb wat tests gedaan! :D

Ja, niet te veel gereedschapswissel, maar als het moet, moet je ^^

2 likes

@Bart, ik zie het probleem niet :s

Zoals ik al zei, moet je de hoek van de gevouwen/niet gevouwen overgang (een afgeronde, een gat, enz.) verkleinen om niet af te scheuren. Maar verder maakt het je een schoon en ongecompliceerd ding

test.bmp

Ik zie een verschil:p

difference.png
2 likes

Ha ba ja, als je ook wat materiaal laat overhangen. Ik had niet gezien/begrepen dat het deel uitmaakte van de selectiecriteria.

Ik weet dat als ik twee vouwen op hetzelfde plaatwerk maak, de jongens in mijn werkplaats me zullen verpletteren als ik dat doe. Dit dwingt hen om twee planken te plaatsen met de juiste afstand tussen de twee + risico dat de vlakke plaat tussen de twee lagen buigt.

Of heb een specifiek gereedschap met speling.

Dat doen we dus, met een enkel groot mes dat de 2 vouwen in één keer pakt

Ho, en toen antwoordde ik je op je "het probleem is dat er altijd een stukje vouw overblijft" ;-)

Kortom, tot zover mij

2 likes