Hoe maak je lasnaden tussen twee ronde staven en voer je de simulatie uit?

Het is inderdaad een 304L roestvrijstalen rond ijzer dat met hetzelfde materiaal op een ander rond ijzer moet worden gelast. Ik gebruik vaak de connector van het type "lasnaad", maar deze is alleen geldig voor schalen of oppervlaktelichamen, wat niet het geval is voor mijn model. Bijgevoegd, in blauw, is de laskraal die ik wil maken. Als ik de gebruikelijke methode volg, krijg ik te horen "de connector van het lasrupstype moet behoren tot oppervlaktecarrosserievlakken of plaatwerklichamen". Is er een manier om het probleem op te lossen?

HALLO

Een buis is per definitie hol, het is een rond ijzer. Kunt u ons een zeefdruk geven van wat u nodig zou hebben. Heeft u uw structuur in gelaste constructie gemaakt?

2 likes

Als uw ronde strijkijzer niet op alle contactvlakken is gesoldeerd

Wat wil je simuleren??????????????

@+

Goedenavond @ mbiengangdavy    

Allereerst is er voor de berichten de titel in principe kort (of degene die zijn leven niet vertelt) en een tekstvak waarin we zijn probleem beschrijven met de lengte die je wilt.

In het kort !
Voor uw wens voor simulatie moet u weten dat het geen zin heeft om lasnaden in het model te plaatsen, omdat deze niet in aanmerking worden genomen door de simulatiemodule.

In de simulatiemodule wordt dit gedaan door de connectoren en in dit geval door de connectoren "soldeer naden".

Kijk in de hulp om u de te volgen procedure te geven. Maar wees specifiek, want het is geen triviale functie om te gebruiken (het lijkt meer op zeepborden, het aantrekken van schoenen met talgzolen)

http://help.solidworks.com/2016/French/SolidWorks/cworks/HIDD_EDGE_WELD_CONNECTOR.htm?id=f2fdc652fac441bbb45ed23003dda4d8#Pg0

Pas echter op dat u de Amerikaanse normen en de eurocode EN 1993-1-8. niet verwart voor de resultaten.

Vriendelijke groeten

1 like

Dank u voor uw antwoorden. Het is inderdaad een 304L roestvrijstalen rond ijzer dat met hetzelfde materiaal op een ander rond ijzer moet worden gelast. Ik gebruik vaak de connector van het type "lasnaad", maar deze is alleen geldig voor schalen of oppervlaktelichamen, wat niet het geval is voor mijn model. Bijgevoegd, in blauw, is de laskraal die ik wil maken. Als ik de gebruikelijke methode volg, krijg ik te horen "de connector van het lashieltype moet behoren tot oppervlaktecarrosserieën of plaatwerklichamen

capture.png
1 like