Hoe maak je het negatief van een structuur?

Hallo

We willen graag de binnenkant van het onderdeel als bijlage invullen en vervolgens loskoppelen van de buitenkant, zodat we het kunnen exporteren naar onze elektromagnetische simulatiesoftware.

Bij voorbaat dank,

question_solidworks.jpg
2 likes

Hallo

Ik stel voor dat u de functie "Combineren" gebruikt, waarvan hier een zeer eenvoudige tutorial is: http://www.leguide3d.com/profiles/blogs/utilisation-de-la-fonction-combiner

Kortom, je creëert een solide lichaam dat de buitenste vorm van je onderdeel heeft, je lijnt de twee stukken met elkaar uit en je gebruikt de optie "Aftrekken" van de functie "Combineren".

Ik hoop dat ik je van dienst heb kunnen zijn.

8 likes

Alles is gezegd!

+1 Joss

1 like

Bedankt Joss, maar ik heb de indruk dat de "combine" -functie alleen van toepassing is op plaatwerkonderdelen, toch?

1 like

Nee, ik heb de functie op volume getest voordat ik je antwoordde om er zeker van te zijn dat ik het over het onderwerp had;) Het werkt zonder problemen met volumelichamen!

3 likes

@ Joss's reactie is erg goed 

U maakt een lichaam met hetzelfde externe volume als uw bestaande volume

je voegt het in samenloop met het eerste lichaam (als je het natuurlijk als een kamer opneemt)

Een Boolean Master Kidnapping-operatie vanuit je eerste kamer

Je zult eindigen met het volume van je kamerleegte 

Hier heb je alle gegevens

Een TA om te spelen

+1 @ Joss

@+ ;-))

2 likes

Hallo

Inderdaad is de combinerfunctie de beste oplossing, ik werk onder Inventor maar de functies moeten ongeveer identiek zijn.

Er zijn drie basisfuncties bij extrusies:

de bult die materiaal toevoegt.

aftrekken, waardoor materiaal kan worden verwijderd.

door het te combineren, kunt u de verschillende delen tussen twee stukken houden (de holtes gevormd door de twee stukken).

1 like

Hallo

Ik denk dat de afdrukfunctie van de gietoptie  goed past.

Dank je wel Joss,

Ik had veel problemen omdat het in feite nodig is om een lichaam te maken met afmetingen die groter zijn dan het te behandelen onderdeel om de functie "combineren" te verkrijgen met het niet-grijze pictogram.

Fijne dag

Christoffel.