Ik heb een probleem bij het uitvoeren van een statische simulatiestudie
Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen bij het uitvoeren van de statische simulatiestudie op een trapconstructie.
Ik wilde weten of deze keuze voor een vierkante buis van 100X100X4 de belasting zal weerstaan of niet, wetende dat ik in mijn studie een kracht van 1600N impliceer.
Het toont me het volgende alarm: " Er is een schending van delen opgetreden tijdens het openen van een naamloos bestand"
En ik wilde weten of ik de simulatiestudie moest toepassen op de assemblage of op het onderdelenbestand. U vindt het bestand van de twee bijgevoegde bestanden.
Je bestand is onbruikbaar omdat je alleen de ASM hebt bijgevoegd! Maar als er geen onderdelen zijn, is het onmogelijk om een simulatie te maken. Je hebt ook niet de parameters bijgevoegd die je hebt gebruikt om je simulatie uit te voeren.
Als je een kracht van 1600 N zegt, moet je zeggen waar de kracht zal worden uitgeoefend en voor een trap, zeker met weinig steunpunten, is dit zeker niet de waarde die gebruikt moet worden en is het in jouw geval beter om een last te gebruiken dan een kracht. (We kunnen deze dingen later bespreken)
Kort! Maak een ==> Bestand ==> inpakken en ga Specificeren dat u de resultaten van uw simulatiestudies of op zijn minst de parameters bijvoegt.
Dank u voor uw aandacht bij het beantwoorden van mijn vraag.
Nou, in feite ben ik een beginner in simulatie, waardoor ik niet perfect weet welke parameter ik het zou moeten gebruiken.
Ik denk dat de te houden belasting een belasting van een mens is van 85KG, waardoor een kracht van 850N op een trede zal worden uitgeoefend
Ik doe de statische studie opnieuw met een druk, maar toch laat het me deze msg zien : "Het is onjuist om druk uit te oefenen op de rand van een vast onderdeel"
Ik doe Pack and Go met simulatie import
Panoramische trap voor huishoudelijk gebruik bevestigd door 4 platen zoals op het bijgevoegde ontwerp.
Wat betreft de onderdelen van de assemblage, ik kan ze niet samenvoegen met de assemblage. Deze site staat me slechts toe om één bestand bij te voegen.
Ik ga terug! Do ==> Bestand ==> inpakken en wegwezen ==> met alle bestanden zonder uitzonderingen==> Geef aan dat de uitvoer in een ZIP-bestandmoet worden gedaan ==> Je hebt dan maar één bestand dat je op het forum kunt bijvoegen.
We weten hoe we bestanden zonder problemen kunnen uitpakken.
Vriendelijke groeten
PS: voor de foutmelding is het normaal! Je kunt geen kracht op een rand zetten omdat de software niet weet in welke richting de kracht moet worden uitgeoefend, vooral als je de richting van de kracht niet aangeeft met een coördinatensysteem. In ieder geval is dit in uw geval niet de juiste methode aangezien de massa horizontaal plat van boven naar beneden wordt uitgeoefend en dit op één of meerdere treden.
1°) je moet je model herzien omdat je interferentie hebt tussen je onderdelen, je moet dit corrigeren met Tools ==> Evalueren ==> Interferentiedetectie.
2°) het model moet vereenvoudigd worden door alle houten onderdelen te verwijderen. Ook al dragen de 30 mm dikke houten treden ontegensprekelijk bij tot de stevigheid, ze kunnen niet gebruikt worden voor de simulatie omdat de sterkte van het hout (van hout in het algemeen) niet gemodelleerd kan worden.
3°) alle schetsen moeten foutloos zijn (verwijder verborgen schetsen die fouten bevatten).
Kunt u het bestand opnieuw verzenden nadat u alle interferenties en fouten in de schetsen hebt verwijderd. Alles wat van hout is gemaakt is nutteloos voor de simulatie, dus verwijder ze. Over het algemeen wordt een vereenvoudigd bestand gemaakt om onafhankelijk van het algemene ontwerp te simuleren wanneer er heterogene materialen zijn.
Vriendelijke groeten
PS: Ik zal me onthouden van commentaar op het ontwerp zelf!
1°) Er zitten te veel gebreken in je model om een goede simulatie te doen.
2°) Er zijn interferenties die niet verschijnen bij de detectie van interferentie op de wereldwijde asm, maar die verschijnen wanneer u de mesh wilt maken. Om ze echt te detecteren, moet je de subsets in de grote ASM selecteren. Ik weet niet waarom het niet anders werkt
3° ) het ernstigste is dat u beperkingen oplegt aan uw stappen ten opzichte van een 3D-schets en niet tussen twee delen: de trede en de "brugsteun"-delen. Als je klassieke beperkingen zou maken tussen twee objecten, zou je niet het risico lopen dat je disjuncte of interpenetrerende objecten hebt Ik begrijp dat voor het algemene plan in metaalbewerking waar we niet onder de mm werken, uw montage correct is, maar het heeft het niet voor simulatie, het is niet goed. (daarom zei ik dat je een vereenvoudigde tweeling moest maken)
4°) je hebt schetsen die niet volledig beperkt zijn (EP-Steun voor de brugwandeling) wat betekent dat je een ruimte hebt tussen dit blad en de trede).
5°) U hebt de bundelmodus gebruikt voor al uw buizen van 100 mm, behalve dat sommige te kort zijn om als balken te worden beschouwd. Daarom moeten we ze omzetten in volume. 6°) Om een beter zicht te hebben op de vervormingen na de simulatie, is het beter om alle onderdelen (zonder uitzondering) als volume door te geven (let op volume en volume, het is niet hetzelfde).
In feite hangt het allemaal af van wat u wilt controleren
Als het alleen de buizen van 100 mm zijn, verwijder dan gewoon alle treden en het platform en test alleen de krachten van de buizen (in een gebalanceerde trap ????).
Breng alle wijzigingen aan in de hele asm en plaats alles opnieuw.
Vriendelijke groeten
PS: Van wat ik van je ontwerp zie, zullen de problemen niet alleen op de buizen zitten, maar op de trappen en vooral op de platforms, inclusief de onderste die ik niet veel geef. Er zijn ook ....... (ZUT: Ik heb mezelf gezworen niets te zeggen over het ontwerp! Oef, ik hield me bijna op tijd in). Poef poef!
Ik waardeer al je inspanningen, je advies en je hulp en ik wil je bedanken als ik dit probleem niet kan oplossen.
Nou, ik heb mijn ontwerp gecorrigeerd zoals je aangaf in je laatste msg, behalve dat ik de buis niet 100 mm in volume maak, omdat ik dat niet kan, en als ik het moet doen, moet ik het hele ontwerp opnieuw doen.
Ik voer het onderzoek opnieuw uit, het lukt me om het gaas te maken, maar als ik begin met de uitvoering van het onderzoek, zie ik MSG volgende
U heeft geen rekening gehouden met mijn opmerkingen over de interferentie van de subassemblage "EP-M2 structuur Tube 100", het zijn de twee frames die niet correct zijn. Ik heb het onderdeel gecorrigeerd zodat ik verder kon gaan!
Je zegt ""behalve dat ik de buis niet 100 mm in volume maak omdat ik dat niet kan en als ik het moet doen, moet ik het hele ontwerp opnieuw doen.""" Dit is onjuist, je hoeft alleen maar de wijziging aan te brengen in het gedeelte Simulatie (zie de bijgevoegde afbeelding) Inderdaad, de simulatie en het model zijn voor sommige dingen onafhankelijk. Kijk waarom ik je heb verteld om sommige onderdelen of alle onderdelen in volume te verwerken.
Je manier van krachten zetten is helemaal niet goed omdat je 1600 N X 4 voor elke stap declareert in plaats van 1600 N voor één stap, enz.... enz......
Ik ben aan het kijken wat ik kan doen en ik zal je het bestand sturen, het zal gemakkelijker zijn.
Vriendelijke groeten
PS: als je foto's moet bijvoegen, voeg ze dan toe omdat ze op het scherm onleesbaar zijn omdat ze te klein zijn
Vaak wilde ik beginnen met je te bedanken voor de moeite die je doet om anderen te helpen. Ik wens je het beste en succes in je professionele en sociale leven.
Welnu, ik vind het erg moeilijk bij het uitvoeren van simulaties op de hele assemblage mm als ik het laatste punt dat je me noemde opnieuw corrigeer, daarom heb ik ervoor gekozen om de studie op de markt onafhankelijk te doen dan op de hoofdstructuur "Tube 100"
Bijgevoegd is de simulatiestudie over lopen, bedankt voor het illustreren van de leesbaarheid van het resultaat op het diagram. "Over mij betekent dit dat de trede maximaal 4 mm zal vervormen bij het toepassen van een belasting van 800N (gelijk aan het gewicht van een mens van 80 kg in massa) en wat betreft het diagram, ik weet niet hoe ik het moet lezen.
Bijgevoegd is de foto van het alarm dat wordt weergegeven na het maken van het gaas. Ik corrigeer de fout met behulp van de solide interface die aan de rechterkant van het scherm wordt weergegeven, maar ik kan geen resultaat krijgen om dit project af te ronden. Bedankt voor het proberen om de simulatiestudie op de structuur 100 uit te voeren en vertel me bij welke belasting zal zijn mislukt.
Om de eerste vraag te kunnen beantwoorden, heb ik het model vereenvoudigd omdat het anders uren duurt zonder waarde toe te voegen.
Dus ik werkte alleen aan de buis zonder de stappen en vooral zonder het equivalent van de stringer. Om de gebieden waarop de treden rusten echter beter te simuleren, heb ik gebieden met scheidingslijnen afgebakend. Ik heb de lasten van in totaal 900 kilo (zie bijgevoegde afbeeldingen) toegepast op de gebieden die worden afgebakend door de scheidingslijnen. Ik paste massa's toe en geen krachten (omdat het geen krachten zijn, maar het gewicht van mensen.
We zouden kunnen zeggen dat deze simulatie slechts 4 mm vervorming laat zien (zie de afbeeldingen en de video). In feite zal het minder zijn omdat de "pseudo-slib" de buis precies in de richting van de gesimuleerde vervorming zullen verstijven. Aan de andere kant, wat de simulatie niet garandeert, is de kwaliteit van de lassen op afgeschuinde gesneden buizen.
Vriendelijke groeten
PS: HOUD ER REKENING MEE dat deze simulatie slechts indicatief is omdat ze gebaseerd is op slechts één minimumscenario en geen rekening houdt met de tussenliggende niveaus die iets meer dan 1m² bedragen, noch met de impact van de leuningen, noch met de houten bekleding die gewicht toevoegt (maar ook en vooral stabiliteit). Het lijkt erop dat er minstens 30 buizen van 40 x 40 zijn die nutteloos zijn AMHA.