Hoe maak ik een cirkelvormige herhaling op een opgerolde plaat in generatief plaatwerkontwerp?

Met behulp van de Generative Shape Metal Design Module, door een opgerolde plaat met een bepaalde boog en hoogte te tekenen, hoe kunt u een cirkelvormige herhaling van een langwerpige maken om een onderdeel te verkrijgen zoals in de bijgevoegde afbeelding, en het plat kunnen uitvouwen voor lasersnijden? Ik kan mijn langwerpige stukken op mijn opgerolde plaat niet dupliceren ten opzichte van zijn as.

Ik ging andersom te werk, beginnend bij het uitgevouwen deel, waarbij ik mijn langwerpige sneden maakte, maar als ik mijn bord rol, op de kruising van mijn plaatwerk, hebben de langwerpige stukken niet meer dezelfde afmetingen.

De afbeeldingen komen overeen met een onderdeel gemaakt met Part Design waarbij de cirkelvormige herhaling ten opzichte van de as werkt

Bij voorbaat dank

Hallo

Ik kan niet testen, ik heb op dit moment geen toegang tot de SMD-licentie, maar je kunt misschien een "herkenning" van het PartDesign-onderdeel onder SMD proberen en dan zien hoe het uitgevouwen eruit ziet.

Hallo

aangezien SolidWorks en catia heel dichtbij zijn, is er misschien een manier om op dezelfde manier te werk te gaan.

-1 Maak de cilinder op 359,9° om hem daarna uit te kunnen klappen.

- Omzetten naar plaatwerk.

- Voeg een uitvouwfunctie toe (en niet de globale uitgevouwen)

- Voeg een langwerpige toe en maak deze herhaald door deze op een groter oppervlak te vullen dan het ongevouwen vel om de langwerpige op het niveau van de las te hebben.

- en eindig met een inklapfunctie.

Indien nodig voeg ik screenshots toe (onder SW natuurlijk)

Ik hoop dat dit je een idee geeft waar je onder Catia moet kijken, gebaseerd op het principe dat als SW het ook Catia kan, aan de andere kant het tegenovergestelde niet waar is^^

Hallo

Dank u voor uw antwoord, maar welk referentiegezicht moet ik selecteren voor herkenning op mijn cilinder?

Ik heb al geprobeerd een gezicht te selecteren, maar m geeft aan dat de dikte afwijkt van de ingestelde dikte....

Waarom geeft de cirkelvormige herhaling in SMD op een gewalste plaat ten opzichte van de as van de cilinder dit (afbeelding bijgevoegd)?

[ HS AAN]

Onder Solidworks met de opgerolde functie is het vinger in de noze. Aan de andere kant heb ik de afvlakking niet getest

Ja! OK!

maar ik weet niet of de opgerolde functie in reliëf bestaat onder CATIA

[HS UIT]

@ECPRO ziet het eruit als de optie "instantie-uitlijning" onder Onderdeelontwerp (de "plus" -knop rechtsonder in het ronde herhalingsvenster).

Er is nog geen licentie beschikbaar.

Ik had ook aan de opgerolde gedacht, maar het was "hoe om te gaan met de herhaling van de langwerpige" en de tests van een paar dagen geleden op de opgerolde functie, ik heb twijfels over het resultaat.

Het moeilijkste/lastigste is om ervoor te zorgen dat we ter hoogte van de las terugvallen op het patroon.

Hier deed ik het opnieuw met een klassieke verticale horizontale herhaling omdat het geen constante afstand op de 2 assen is, in tegenstelling tot de gebiedsvulling.

enroule.png

Hallo

Bedankt. Ik denk dat ik al heb gedaan wat je me uitlegt. Maar als je opvouwt op de kruising van je plaatwerk, is je langwerpig ofwel + klein of groter dan de andere...

Franck

Ik zal je antwoord meteen proberen...

1 like

Wanneer je een cirkelvormige herhaling doet, heb je een kroonachtige verdeling, elke instantie staat onder dezelfde hoek of een fractie van de boog van een cirkel.

Wanneer je de lineaire herhaling doet, moet je CATIA de afstand tussen elke instantie laten berekenen op basis van de lengte van de uitgeklapte.

In het voorbeeld plaats ik de langwerpige gecentreerd op de eerste rand , CATIA meet de lengte en op basis van het aantal zitplaatsen zal de laatste instantie ook gecentreerd zijn op de laatste rand.

ab ba hier is iets dat de + van catia rechtvaardigt, de automatische berekening van de kloof :) Anders moet je een papier en een rekenmachine nemen ^^

Het enige dat overblijft is om de herhaling op de hoogte en offset van Franck te beheren en het moet worden opgelost^^

En dat alles met een antwoord op 2 verschillende software.

Dank u allen voor uw antwoorden

Franck, uw oplossing moet perfect plat werken in SDM met Space&Length, ik hoef alleen maar zo veel mogelijk uit te breiden in de 2 richtingen om mijn platte pers te bedekken... Ik test meteen

Daar ga je...

Nogmaals bedankt... Veel succes

1 like