Ik zou graag willen weten hoe ik een 3D-structuur op een deeloppervlak kan maken (plastic injectieproces) om bijvoorbeeld een leren lensvlechtwerk of een carbonlook of een gestructureerde look te hebben zoals je kunt zien op autodashboards.
Zou je een afbeelding kunnen plaatsen die vergelijkbaar is met je stuk (of de afbeelding van je object)?
Afhankelijk van de vorm zal het zeker nodig zijn om door het oppervlak te gaan.
In ieder geval niets onmogelijks lijkt het mij.
Pas op dat u het woord "aspect" niet te veel gebruikt, omdat u een afbeelding in kaart kunt brengen die de illusie wekt van de koolstofvezelstructuur, hoewel het onderdeel glad blijft.
Zoals u zegt 3D-reliëfpatroon, zult u ook rekening moeten houden met de problemen van ondersnijdingen die, zoals u weet, bij kunststofinjectie moeten worden verboden.
Geef ons de algemene vorm van het object en vooral de gebieden waar het reliëf zal zijn.
Dit onderwerp is al behandeld op het forum en onze eminente collega's, vooral @gt22 de links en zeker ook de tutorials die hij heeft gemaakt, lijkt mij.
Hallo, voordat ik hierop inga, zou ik beginnen met contact op te nemen met degenen die het gereedschap zullen maken door (machinale bewerking, elektro-erosie, lasersintering, chemische erosie enz.) ????
Het heeft geen zin om in 3D te modelleren als ze niet gebruiken wat je hebt gemaakt, een rendering of gedeeltelijke modellering kan vaak voldoende zijn.
Op dit moment heb ik geen beeld, ik had bijvoorbeeld gevlochten leren bandjes of een karteling in gedachten.
Ik beheers de productieprocessen van matrijsholtes, elektro-erosie, chemisch graveren en lasergraveren.
Mijn zorg betreft de elektro-erosie, aangezien de 2 andere processen rechtstreeks in de voetafdruk worden uitgevoerd en niet vanuit de 3D van het onderdeel.
Laten we ons een linkeroppervlak van een geïnjecteerd plastic onderdeel voorstellen waarop ik graag een 3D-vorm zou willen hebben die eruitziet als een kartel over de hele lengte (en niet noodzakelijkerwijs over de hele breedte). Het doel is om het resultaat te visualiseren en vervolgens een elektrode van de 3D te maken