Ik heb een probleem op het werk, ik moet een hopper/transformatierechthoek naar ellips maken, en om het ding een beetje ingewikkelder te maken, moet ik dit natuurlijk in plaatwerk doen om de DXF-ontwikkeling voor de plasmamachine te krijgen
Ik heb u een kopie van het plan bijgevoegd. Voorlopig zit ik alleen op de trechter die een hoogte heeft van 110mm. En ik moet het in 2 stukken tekenen, gesneden op het niveau van de B-B-snede
Ik heb verschillende methoden geprobeerd: - een gladgestreken naaf/basis om vervolgens een conversie naar plaatwerk te maken, maar Solidworks weigert de naaf te doen. - En een "overgangsvouw" in plaatwerk, maar werkt ook niet omdat het weigert mijn ellips te nemen, de software wil een lijn of een boog.
Zoals vermeld in de onderstaande thread, is dit onmogelijk!
Je moet verschillende segmenten of meerdere bogen van een cirkel maken die zo dicht mogelijk bij de ellips liggen, zoals ik aan het begin had voorgesteld:
We doen dit soort onderdelen al heel lang en met de overgangsvouwfunctie is het supereenvoudig om te tekenen. Zie de PJ. In de hoop de vraag beantwoord te hebben.
Als je wilt, op mijn 1e post is er de PDF van het plan.
Uiteindelijk is het me gelukt maar het resultaat is niet "gek". Ik snijd de trechter in 4 stukken, en ik heb een dikte van 6 mm nodig, maar de twee grootste stukken die ik niet aankan, kan ik precies tot 4 mm gaan.
Anders heb ik voor de ellipe in plaats daarvan 12 bogen geplaatst, en ik ben niet ver van het eindresultaat. Ik heb kleine beestjes in de hoeken, maar ik heb de ontwikkeling van al mijn onderdelen.
Ik stuur je een PDF van het eindresultaat.
Als je optimalisatie-sugestions hebt, neem ik :)
Bedankt.
Edit: Ik had een bug Ik had niet je antwoorden op het scherm.
Bedankt Tic Tic voor de tutorial die ik zal proberen.
Anders overschakelen naar het oppervlak, ik weet het niet, ik heb het nog nooit gebruikt, ik weet niet hoe ik het moet gebruiken^^
Ja, mijn schets bestaat uit 3 kleine segements en 2 eclipsen.
Wat u moet begrijpen met de overgangsvouwfunctie, is dat elk van de 2 schetsen hetzelfde aantal schetsentiteiten moet bevatten. Op mijn eerste schets heb ik 2 elipsen en 3 segmenten en op mijn tweede schets heb ik 3 segmenten en 2 blaadjes dus 5 entiteiten op elk.
Daarom kun je geen overgangsvouw maken tussen een halve cirkel (1 entiteit) en een halve rechthoek (3 entiteiten) en moet je een beetje vals spelen met kleine segmenten