Hallo, ik wil gaten vullen op een cilindrisch onderdeel, deze gaten zijn gemaakt op een plat gezicht en lopen over op een 3D-vlak
piece-cylindrique.jpg
Hallo, ik wil gaten vullen op een cilindrisch onderdeel, deze gaten zijn gemaakt op een plat gezicht en lopen over op een 3D-vlak
Hallo
Je moet een extrusie maken vanaf de achterkant (of de onderkant van het gat als deze er niet doorheen is) en als eindvoorwaarde "naar het oppervlak" kiezen. Ik denk dat je uit meerdere ondergronden kunt kiezen.
Anders moet u meerdere extrusies uitvoeren (3 voor de 3 eindvlakken).
Het is ook mogelijk om ze in te vullen door middel van Insert/Faces/Delete
Of als je de opdrachtmanager hebt: Direct Edit/Delete Face.
U selecteert de vlakken die betrekking hebben op de gaten (cilinder + eventuele afschuiningen en blinde boorbodem) en kiest de 2e optie "Discontinuïteiten verwijderen en opvullen".
Hallo
Aangezien uw onderdeel een geïmporteerd lichaam is, kunt u proberen functieherkenning (FeatureWorks) uit te voeren om ze opnieuw te maken en de voorwaarde voor het voltooien van de gaten te wijzigen.
Vriendelijke groeten
Met de extrusietool is het een goed begin, bedankt meneer LUCAS.
Voor de tool ''gezicht verwijderen'' informeert SW me dat de gezichten niet konden worden ingevuld vanwege de geometrie.
Ik kan de tool Works-functie, versie 2014 SW niet vinden
Vriendelijke groeten
Maak een gestikt oppervlak met de 3 eindzijden en maak vervolgens een extrusie "I naar het gezicht" door uw gemaakte oppervlak te selecteren
Als u met de rechtermuisknop op het geïmporteerde oppervlak klikt, wordt het FeatureWorks-menu geopend, alleen voor de SolidWorks Professional- of SolidWorks Premium-versies .
Tutorial hier beschikbaar:
http://www.youtube.com/watch?v=-hmaMzX9Ne8
Als u FeatureWorks wilt bekijken, klikt u met de rechtermuisknop op het menu Aanpassen in Functiebeheer (linkerdeelvenster). Maar gezien jouw stuk zal hij zeker moeite hebben om alles te herkennen...
Om de vlakken te verwijderen, moet u alle gezichten selecteren die verband houden met het "gat" en de 2e of 3e optie selecteren.
Bedankt voor je hulp, mijn toneelstuk is klaar zoals ik wilde.
Vriendelijke groeten
Hallo
Ik ben een beetje laat, maar er is ook de oplossing van:
Maak een schaaf die door de as van het gat en door de centrale as van de cilinder gaat.
En om van dit vlak een vorm van omwenteling te maken door het midden van de cilinder als as te nemen en de contouren van het gat als vorm.
Natuurlijk moet de revolutie beperkt blijven.
S.B