Ik ontwerp constructies in assemblage in plaats van de mechanisch gelaste op Solidworks 2016 (gebruik van dezelfde balk meerdere keren, toevoeging van beugels voor het verbinden van ijzers...).
Dus elke balk is een onderdeel en ik zou graag een kolom willen toevoegen met de lengte van elk profiel in mijn nomenclatuur, hiervoor zou ik een gepersonaliseerde eigenschap willen toevoegen met de lengte van de balk.
Hallo
Als ik me niet vergis, staat er een lijst van de onderdelen van de gelaste constructie in de tabellen. Niet de exacte naam in gedachten en niet sw bij de hand, maar het geeft de stroomlengtes voor elk stuk.
Ik gebruik de mechanisch gelaste functie niet omdat mijn constructies geschroefde verbindingen van balken zijn, dus ik moet montageplannen met kleuren maken, ik heb ook andere onderdelen om in mijn constructie te gebruiken die geen balken zijn.
Gelaste lijsttabellen werken alleen met de functie mechanisch gelaste onderdelen die niet geschikt is voor mijn gebruik.
Van mijn kant maak ik frames in aluminium profielen die zijn geassembleerd door te schroeven en ik gebruik gelaste constructiegereedschappen. Het is er precies voor gemaakt en het bespaart veel tijd (en het geeft me de lengte van de profielen).
Ik ben zeker een beetje diagonaal aan het lezen deze week:)
Dus ik heb dit al gedaan voor het inpakken van caseplannen. Uit het hoofd moet u de lengtes van de onderdelen associëren met een aangepaste eigenschap en deze naar de nomenclatuur repatriëren.
Ik zal er morgenochtend naar kijken.
Als je dat al hebt gedaan, sla dan gewoon de kamer op die het al als model heeft. Ofwel in .prtdot en daar elke keer dat u een munt maakt, zijn uw parameters daar... Of u maakt een standaardkamer met de parameters die u wijzigt en vervolgens opnieuw opslaat nadat u dit naar behoefte hebt gedaan...
Ik meng heel vaak de 2. Ik maak mijn verschillende ijzers met behulp van de gelaste constructie, en dan maak ik er assemblages mee. Waarom zou je niet hetzelfde doen?
Kijk, misschien kun je mijn stuk als voorbeeld nemen. je typt de R in de aanduiding eigenschap en het stuk volgt. je wilt het tegenovergestelde, maar daar heb je een voorbeeld dat onder SW2 014 staat en het zal voldoende zijn om de formule om te keren...
Als je een onderdeel in de bibliotheek zet en je blokkeert het voor alleen-lezen, dan bewerk je de schets van het profiel zoals je wilt en plaats je de formule zoals in bijlage. De lengte verandert automatisch bij elke nieuwe extrusie van een nieuw onderdeel... Dat is wat je wilt???
Maar onze antwoorden vertellen je hoe je het automatisch kunt doen, maar zoals ik al zei en zoals andere mensen hebben gezegd, heb je gewoon een aangepaste eigenschap die naar een van je dimensies verwijst, wat een directe schets- of extrusiedimensie kan zijn of een formule in relatie tot andere dimensies.