Ik wil graag uit een solidworks-onderdeelbestand de naam van het materiaal van dit onderdeel extraheren.
Bedankt
Ik wil graag uit een solidworks-onderdeelbestand de naam van het materiaal van dit onderdeel extraheren.
Bedankt
Hallo
Het is voor een excel-bestand met configuraties, ik denk niet dat het mogelijk is??? Want het is een eigenschap van de lijst van gelaste stukken; je moet een notitie maken met deze formule "Materiaal: $PRPWLD:"Materiaal"" maar daarvoor moet je een materiaal aan het onderdeel toewijzen en dat is een plaatwerkonderdeel en in de creatieboom is er een lijst met gelaste onderdelen, klik er met de rechtermuisknop op en werk automatisch bij en daar zal de notitie werken....
Hallo
Dank je wel Cobra voor je interesse in het onderwerp.
Voor meer precisie zijn dit geen configuraties van plaatwerk of gelaste montage.
Het is gewoon een mechanisch onderdeel waarvan ik gewoon de naam van het materiaal wil ophalen in een Excel-bestand of in een tekstbestand. Normaal gesproken zou deze eigenschap in de cartridge moeten zitten en zou u deze met behulp van een macro moeten ophalen.
Bedankt
Ok, je hoeft alleen maar een aangepaste eigenschap te maken en deze handmatig in te vullen elke keer dat je een onderdeel maakt en deze eigenschap vervolgens te koppelen aan een vak in de MEP of onderdelen te maken in dezelfde stijl als PRTDOT MEP's met deze eigenschappen al voorgevuld, evenals het materiaal. Wij gaan op deze manier te werk.
Hallo
Wanneer u een rij of kolom wilt toevoegen, biedt het u de mogelijkheid om eigenschappen te importeren, het enige wat u hoeft te doen is degene te kiezen die u wilt, in dit geval de materiaaleigenschap.
Moge de kracht met je zijn
Anders, als je de mycad-tool hebt, is er smartbom waarmee je in een assemblage de eigenschappen van elk onderdeel (plaatmateriaal...) kunt ophalen in een nomenclatuur zoals excel, csv...
Kanton Bonjpur
De zeer eenvoudige macro_materiau macro lost het probleem op (de naam van het materiaal verschijnt in het vba-uitvoeringsvenster. Als u de naam in een gebruikersformulier wilt ophalen, kunt u de macro Materiaal weergeven gebruiken.
Wees voorzichtig, macro's moeten worden geladen na het openen van een onderdeelbestand in solidworks.
Bedankt aan iedereen die geïnteresseerd is geweest in het onderwerp!