Heeft iemand een oplossing om in een stuklijst een kolom te integreren die de volumes van PRT en ASM aangeeft (zichtbaar in de massa-eigenschappen)?
Wanneer ik de manipulatie in een stuklijst doe door de variabele te integreren: SW_volume, worden slechts een paar componenten ingevuld, maar de andere blijven leeg. Ik kan deze informatie echter voor elk van de componenten zien op het tabblad massa-eigenschappen.
"Je volumevariabele is hetzelfde als het gewicht van je onderdelen
Kunt u het gewicht van uw onderdelen hebben door vooraf het materiaal te hebben gedefinieerd natuurlijk
en maak een massakolom"
-> In feite is dit de bron van mijn probleem, het is waar dat ik de context niet heb bepaald. Mijn doel is om de SW-nomenclatuur op Excel uit te voeren om het te kunnen verwerken, ik heb de massawaarde nodig (of gewicht, alles kan worden berekend). Behalve dat dit laatste willekeurig in g of kg is ingevoerd, afhankelijk van het onderdeel, en het zou te lang zijn om ze van geval tot geval te behandelen.
Mijn oplossing zou daarom zijn om een volume te recupereren en dit te vermenigvuldigen met een dichtheid (hetzelfde materiaal op de meeste delen).
"En wat zegt het in de aangepaste eigenschappen van elke kamer als je er een maakt?"
-> Voor een kamer zonder volume geeft het het beeld in PJ
Nee, er is slechts één configuratie voor alle onderdelen/samenstellingen.
Aan de andere kant merk ik dat als ik naar massa-eigendom ga, ik toegang heb tot een waarde voor het volume, en dit voor AL mijn onderdelen en samenstellingen (cf PJ)
In absolute termen, als ik deze waarde in mijn nomenclatuur zou kunnen terugvinden, zou mijn probleem opgelost zijn.
Natuurlijk werkt het, het is het eerste idee dat in me opkwam, maar zoals ik hierboven al zei, heb ik onderdelen die zijn gemaakt in verschillende massa-eenheden en dus als ik doorga zoals je suggereert, krijg ik waarden, maar ze zullen niet allemaal van dezelfde eenheid zijn (g, kg ) en dus onbruikbaar. Dit is de reden waarom ik eraan dacht om de volumevariabele (die altijd in mm3 is) uit de nomenclatuur te halen. Zodra mijn volume in Excel is hersteld, hoef ik alleen maar een macro te maken die mijn gewichten berekent.
Een andere oplossing zou zijn om de massa-eenheden van elke PRT of ASM te wijzigen, maar ik laat je de werktijd voorstellen (onmogelijk omdat ik ongeveer 52.000 bestanden moet verwerken!)
Anders, weet iemand van een software die je in staat stelt om wijzigingen in eigenschappen (en dus eenheden in mijn geval) in bulk toe te passen op een groot aantal bestanden (zoals de batch-eigenschappen van Axemble)?
Voor de goede orde, ik had hetzelfde massaprobleem dat verdween. De reden..... Slechts 1 deel was niet correct ingevuld in de configuratie.
Ik had geluk dat het ASS 20 stuks was, dus als ik er 52.000 bind..... Ik zou mijn condoleances betuigen omdat ik geen oplossing heb gevonden die het defecte onderdeel naar voren bracht, en ik moest de kamers een voor een openen.
@gt22: Het zou inderdaad een haalbare oplossing zijn om mijn nomenclatuur in één keer te verwerken, en het zou vrij eenvoudig te verwerken zijn.
Maar ik kan de eenheid niet in een kolom van mijn nomenclatuur krijgen (de overeenkomstige kolom blijft leeg.
@Gerald: Gezien het aantal te verwerken bestanden, geef ik er de voorkeur aan deze mogelijkheid, die extreem lang zou duren om op te zetten, uit te sluiten.
Inderdaad, voor het "beste antwoord" is het een valse manipulatie, die ik niet kan verwijderen. Als iemand de truc kent...
Zoals het bijgevoegde scherm laat zien, kan ik geen eenheidswaarden in mijn nomenclatuur krijgen, dus ik zit vast. Op de PJ zie je de twee velden van de drop-down lijst die ik relevant vind om de eenheid van massa op te halen, de kolommen zijn helemaal leeg...
Maar uw oplossing zou perfect voor mij zijn en inderdaad eenvoudig te doen op Excel.
@gt22: Bedankt², ik zal kijken of het mijn probleem kan oplossen en ik neem contact met je op.
Maar ik moet daarom begrijpen dat de volumewaarde die ik in Mass Property kan zien, niet overeenkomt met een herstelbare waarde op de stuklijst? Als deze waarde wordt weergegeven, moet deze ergens bestaan, toch?
Bijgevoegd is ook een scherm van de stuklijst voor overdracht excel in antwoord op uw verzoek.