Hoe pas ik de gevoeligheid van objectselectie aan met de muis?

Hallo.

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de gevoeligheid voor het snappen op objecten (inclusief de selectie van randen in tekeningen) in SOLIDWORKS aan te passen?

Bij voorbaat dank.

Julian.

Hallo Julien,

Dus hier zijn enkele instellingen die u in Solidworks kunt maken, zie bijgevoegde schermafbeeldingen.

Er zijn ook de F5-filters om de menubalk 'filters' te activeren en F6 om de selectie van ingevoerde filters uit te schakelen.

Dat is wat ik doe als ik dit selectieprobleem tegenkom in de tekeningen en ook in de 3D.

Vriendelijke groeten.

Als dit niet werkt, moet je Solidworks stoppen en opnieuw opstarten, het is het geheugen voor het scherm dat bugs veroorzaakt na een lange tijd van gebruik van Solidworks.

2018-09-21_110414.jpg
1 like

Hallo Julien,

Dus hier zijn enkele instellingen die u in Solidworks kunt maken, zie bijgevoegde schermafbeeldingen.

Er zijn ook de F5-filters om de menubalk 'filters' te activeren en F6 om de selectie van ingevoerde filters uit te schakelen.

Dat is wat ik doe als ik dit selectieprobleem tegenkom in de tekeningen en ook in de 3D.

Vriendelijke groeten.

Als dit niet werkt, moet je Solidworks stoppen en opnieuw opstarten, het is het geheugen voor het scherm dat bugs veroorzaakt na een lange tijd van gebruik van Solidworks.

2018-09-21_110550.jpg

Zie ook Muis Resolutie

1 like

Ja precies, ik weet niet meer waar de muisresolutie is, bedankt voor de informatie @+

A.R

Ik denk niet dat je een "detectiezone" rond de cursor kunt definiëren zoals bij Autocad.
De resolutie van de muis is van invloed op de nauwkeurigheid van de cursorbeweging in vergelijking met de fysieke beweging van de muis.

Het vergrootglas (G-toets) is interessant om af en toe een gebied te vergroten (het wiel werkt) zonder in te zoomen op de hele opname.

1 like