Hoe pas ik de tekstgrootte in de standaardvelden van EPDM aan?

Hallo

Ik heb een probleem met de weergave op de EPDM-gegevenskaarten. In standaardvelden wordt de tekstgrootte niet geschaald, wat de leesbaarheid blokkeert.

Ben je dit probleem ooit tegengekomen en hoe heb je het opgelost?

Fijne dag allemaal.

Hallo

In de gegevenskaartbeheerder moet u de teksten zonder overvulling positioneren en het wijzigen van het formaat verbieden.

De kaart is dus bevroren. Ik denk niet dat er andere manieren zijn (net als in de administratie zijn sommige velden verkleind, andere niet, dus er zijn afgekapte teksten) 

Hallo

dit is een van de vele problemen van de EPDM-kaarteditor.

De enige oplossing is om een van uw teksten zo hoog mogelijk te verkleinen en dit formaat vervolgens op alle andere toe te passen.

Pas op dat je ze niet te hoog maakt, want anders kun je ze niet goed uitlijnen met de invoervakken en andere vervolgkeuzemenu's.

Als je goed naar je afbeelding kijkt, kun je zien dat de tekst "Oud" goed formaat heeft, de gemakkelijkste manier is om deze als referentie te gebruiken om de andere te verkleinen.

Goedenavond

Zouden uw EPDM-kaarten niet zijn gemaakt op een pc zoals Worstation en zou het getoonde scherm niet afkomstig zijn van een laptop?

Vriendelijke groeten

Hallo

Dank u voor uw antwoorden.

Ik heb geen toegang tot de data card manager. De kaarten worden voorbereid door een beheerder en worden correct weergegeven op de werkstations van mijn collega's.

Ik heb de ctrl + wheel zoom geprobeerd, zonder succes.

D.Roger, wat is de impact van het maken van de kaart op een werkstation in plaats van op een laptop? (we hebben beide, mijn vorige laptop had geen last van dit probleem).

Op het eerste gezicht is de schermresolutie anders, dus formaat wijzigen en bug (EPDM is aan deze kant niet erg adaptief)

Hallo

Zeer laat antwoord: Werkstations zijn over het algemeen standaard ingesteld op een tekstgrootte van 100%, terwijl 15,6" laptops vaak op 125% zitten en 17" laptops vaak op 100%. Zie in Windows-weergave-eigenschappen. Dus als de gegevenskaart is gemaakt met 100% tekst in een vak dat een beetje beperkt in grootte is als het naar 125% gaat, ontbreekt er een stuk tekst.

Vriendelijke groeten

capture.png
3 likes