Hoe los ik mijn probleem op?

Hallo allemaal, ik heb net op de site geschreven omdat ik een echt probleem heb met mijn solidworks en ik kan het niet oplossen. Ik leg mezelf uit, ik probeer het motorkoppel van mijn systeem te berekenen, ik gebruik beweging, bewegingsanalyse, ik definieer een cirkelvormige naaf (0 tpm bij t=0, 80 tpm bij t=2 door nog een sleutel toe te voegen), ik verkrijg daarom een uniform gevarieerde en vervolgens uniforme beweging, ik definieer het materiaal van wat mijn motor moet bewegen om het gewicht te hebben om te bewegen, Ik zet de zwaartekracht neer. Ik zal mijn project toch snel uitleggen, het is een kast die langs een balk schuift en in beweging wordt gezet door een riem (bevestigd aan de kast) die is verbonden met de verticaal geplaatste motor met een tandwiel (de riem hier is slechts een schets: riemfunctie), creëerde ik een mechanische functie conische aandrijving tussen de motor en de kast om deze in beweging te brengen. Laten we teruggaan naar de bewegingsanalyse, dus mijn cirkelvormige motor wordt op het tandwiel geplaatst en draait de kast. Op het moment van de berekening zijn er verschillende problemen: het eerste is dat met de zwaartekracht mijn riem naar beneden gaat terwijl deze beperkt is en dit (denk ik) verhindert de berekening omdat de berekening niet kan worden voltooid. En mijn tweede probleem is dat de motor om zijn eigen as draait en ik begrijp helemaal niet dat het (te) volledig beperkt is. Ik hoop dat je me zo snel mogelijk kunt helpen, en bij voorbaat dank voor een antwoord! 

2 likes

Hallo

Zou je een bestand met screenshots kunnen plaatsen, zodat we kunnen zien met details van de beperkingen en etc....

2 likes

Helaas heb ik mijn soliworks niet bij me, ik werk eraan in de klas...  

Hallo, heb je contacten tussen je kamers geplaatst? van materialen??

Vriendelijke groeten

1 like

Ik heb eikenhout op de kast aangebracht, en hoe zijn de contacten? Ja, er zijn overal samenvallende beperkingen. Ik ga vanmiddag een foto ophangen. 

Hier is de Solidworks met het kegelwiel dat ik daarna verberg, het bevordert gewoon de beweging van de kast volgens het tandwiel dat aan de motor is bevestigd.

ppe.png

Riem spanning.

ppe1.png

Het motorprobleem.

2.png

En het bandje.

3.png

De beperkingen van de motor.

4.png

op uw PBM-weergave

We hebben de vage indruk dat er een ketting door de zendende poelie loopt

optisch effect of mijn zicht wordt slechter ;-)........................... Ik heb echter .......................... een prachtig scherm ;-)

Het is niet je motor die zou moeten draaien

maar de rotor van uw motor of de zenderpoelie 

Wat gebeurt er als u roterend beweegt met de muis op de zenderkatrol?

in welke SW-versie zit je?

Bekijk deze tutorials

https://www.youtube.com/watch?v=trrY6dqLBfI

https://www.youtube.com/watch?v=qOX_HQzqHdI

https://www.youtube.com/watch?v=LyxsRZG6RRU

Hier is het project zoals het is, de creamer die je ziet dient alleen als verbinding zodat wanneer je het tandwiel met de muis draait, het de kast respectievelijk naar of naar links laat bewegen in de richting waarin je het tandwiel draait  . Ik ben op Solidworks 2012. 

753159.png

Hallo

Ben je alleen op zoek naar motorkoppel of wil je het absoluut met Motion doen?

In het tweede geval, sorry, maar ik heb geen antwoord.

Anders, klassiek, som(F) = m.a d.w.z. F(motor) = m(kast).a (+F(wrijving) afhankelijk van de gebruikte rail).

Dus, C (motor) = F (motor). R(katrol). 

1 like

Hallo

Wat is de afstand tussen de motor en het rondsel en het gewicht van uw motor? Het is niet dat ik je ontwerp in twijfel wil trekken, maar als de motor niet te zwaar is; Ik zou het op de kast hebben gezet en een opening in je 3 buizen hebben gemaakt zodat ze op  een klein rekje konden schuiven dat je aan de buis bevestigt....