Hoe zet je een sfeerlicht weer aan?

Hallo

In sommige van mijn assemblages is het omgevingslicht verdwenen en kan ik geen manier vinden om er een terug te plaatsen?

Ik ben in SW2014.

Dank u voor uw suggesties...

2 likes

Hallo

Zie hier:

http://help.solidworks.com/2014/French/SolidWorks/sldworks/c_Lighting_Overview.htm

http://help.solidworks.com/2014/french/SolidWorks/sldworks/r_ambient_light_pm.htm

http://help.solidworks.com/2014/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_DVE_LIGHT_PROPS.htm

2 likes

Dank u .PL, maar ik heb deze hulpmiddelen al geraadpleegd. Het probleem is dat ze overal zeggen dat omgevingslicht niet kan worden verwijderd of toegevoegd. In mijn geval is het omgevingslicht echter verdwenen in de functiemanager. Ik heb geprobeerd de scène te veranderen, maar het voegt de vooraf ingestelde lichten toe aan de scènes, maar geen omgevingslicht ...

capture.jpg

Het is echt voor de lol omdat je het van tijd tot tijd moet doen... Maar heb je eraan gedacht om de lamp te controleren als het geen HS is. ;-) (16.30 uur voor mijn leidinggevende)

4 likes

Vervang de lamp, deze moet dood zijn, let op het type voet........ ;)..;).....;)..;)

Leg een beetje uit over je probleem

Je zet een scène neer en dan verloor je

uw omgevingslicht ja of nee

Is je podium goed gelegen in je ruimte?

Een vraag; In welke fase bevindt u zich in uw montage??? Heb je hetzelfde in degenen die werken en degenen waar het niet werkt??? (16.45 uur voor mijn leidinggevende)

In feite gebruiken we een montagemodel met de heldere vierkante tafel en een enkel gericht licht dat is geparametriseerd volgens onze behoeften + het omgevingslicht dat meestal altijd aanwezig is.

Op een paar montagebestanden die relatief recent (in de loop van de maand) zijn gemaakt en allemaal op dezelfde manier zijn gemaakt, is het omgevingslicht verdwenen... het verschijnt niet langer in de map Lichten van de Display-manager, zoals te zien is in de afbeeldingsopname van mijn vorige bericht .

Dus als ik een gearceerde ISO-weergave in een m.e.p. de kamer lijkt helemaal wit ...

En ik zie in alle instructies dat het niet mogelijk is om een omgevingslicht te verwijderen of toe te voegen...

De enige oplossing die ik heb gevonden, is om mijn assemblages opnieuw te doen...

Voordat u alle assemblages opnieuw doet; Probeer een assemblage te maken met een van uw defecte assemblages om te zien of er omgevingslicht in zit??? (17.30 uur voor mijn leidinggevende)

Heb je ook de solidworks 2014 Sp5???

Is dit de laatste SP die beschikbaar is?

SP3 voor 2016 en SP5 voor 2015 en eerder?

Hallo

Weet u zeker dat het niet is uitgeschakeld of een waarde van 0 heeft?

Zo niet, dan is er het goede oude grafische stuurprogramma voor het klantenportaal om opnieuw te installeren...

Romeins

sans_titre.jpg

via je screenshot 

Als je op Podium klikt (lichtgevende vierkanten)

Wat vind je eronder

1 like

naar gt22

Als ik op het Luminous Square-podium klik, heb ik een arrière_plan (RooftopSunrise) en een omgeving (hdr_studio)...

en we zijn in SW2014 SP4

Je moet dus absoluut overstappen naar SP5.... (12:20 uur voor mijn leidinggevende)

2 likes

Nogal wat humor @ ac cobra !!

Het is ontspannend.

1 like

Dank je wel Alain, het ontspant een beetje en bovendien was het heel gemakkelijk... ;-)

2 likes

Hallo

de overstap naar SP5 loste de bug op???

Installatie van SP5.0 alleen vandaag gemaakt.

Ik kan je niet vertellen of dit het probleem oplost, omdat mijn collega in de tussentijd de defecte assemblages opnieuw heeft gedaan...

Ik zal hier weer posten als ik het probleem weer tegenkom ...

Nogmaals bedankt voor uw bijdragen.