Hoe het titelblok te vullen door het deelvenster met aangepaste eigenschappen te vullen

Hallo

Wanneer ik mijn tekening plaats, wil ik mijn cartridge vullen via het paneel met aangepaste eigenschappen.

Ik heb veel dingen geprobeerd die ik heb gevonden, ik kan het niet...

De naam van de klant, de materiaalkwaliteit, de bewerking, enz... Ik heb mijn tekening bijgevoegd.

Als je me alsjeblieft zou kunnen helpen... Bedankt. :)

a4v_socc.drwdot

Hallo, je moet de eigenschappenformuliereditor gebruiken (de snelkoppeling bevindt zich in de solidworks-map in de lijst met applicaties onder windobe)

Ik had een vraag gesteld over het onderwerp of het kan helpen.

https://www.lynkoa.com/forum/solidworks/propri%C3%A9t%C3%A9s-personnalis%C3%A9es-uniquement-en-pi%C3%A8ce

2 likes

Dus om een aangepaste prop in een tekening te gebruiken, moet je een notitie maken met $PRPSHEET:nom_de_la_prop als het een onderdeel of asm-eigenschap is en $PRP:nom_de_la_prop als het een tekeningprop is (je hebt de consistentie van de trefwoorden opgemerkt...).

De editor waar Fuz3D het over heeft, moet achteraf worden gebruikt om u in staat te stellen de inhoud van de rekwisieten te filteren/beperken zonder dat de gebruiker met het hoofdpaneel hoeft te prutsen met alle risico's van fouten die dit met zich meebrengt.

3 likes

Bedankt voor je feedback! Ik ben al 3 weken op zoek, test het af en toe, ik ben aan het einde van mijn Latijn!!

Het was me gelukt om de eigenschappen van het onderdeel in 3D in te vullen en over te zetten naar mijn cartridge. Is goed zo!

Alleen met de namen van de reeds bestaande eigendommen. Ik had gemerkt dat de eigenschappen van de tekening en de lay-out inderdaad niet dezelfde bestandsextensie hadden. Dus ik had er van elk een gemaakt... Maar niets helpt!

Echter, als ik alleen op de lay-out ben, onmogelijk! Want dat is mijn wens, en om het tabblad eigenschappen op de lay-out te vullen en direct de cartridge te vullen... De eigenschappen die ik heb gemaakt, worden niet gevonden??!! Kort! Het is vermoeiend...

Ik heb mijn bestand er bovenop gezet... Als ooit... Bedankt.

Goedenavond

Ik vul voornamelijk in via het onderdeelbestand of asm, zoals stefbeno zegt

$PRP:nom_de_la_propriété EPDM

Variabelen in EPDM moeten  voor SLDDRW-extensies worden ingevuld als attributen  voor aangepaste eigenschappen.

Goedenavond en veel succes

Hallo. Ik kan het nog steeds niet...

Ik heb een standaard versie. Ik beschik niet over de EPDM module!

Hallo

Je bent op de goede weg!

Als u een koppeling wilt maken naar de eigenschappen die u in uw tekensjabloon hebt gemaakt, verwijst u uw notitie naar de gewenste eigenschap.

Ik heb een foto gemaakt om mijn punt te illustreren.

Vriendelijke groeten

proprietes.png
1 like

Ik voeg ook het gewijzigde bestand toe. Ik heb alleen de notities aan de bovenkant van je model aangepast, het is aan jou om de andere notities van je achtergrond te maken! ;-)

a4v_soccmodif.drwdot
1 like

Hallo jmsavoyat en bedankt dat je de tijd hebt genomen om me te helpen.

Ik heb echter een versie uit 2016. Zou het mogelijk zijn om het bestand op te slaan zodat het compatibel is?

Ik kan het niet openen... Hartelijk dank!!!

Daar ga je!

a4v_soccsw2016.drwdot

Dank je wel jmsavoyat!! Sterker nog, tot nu toe kan ik het.

Mijn probleem begint vanaf daar! Wanneer ik het aangepaste deelvenster maak, kan ik mijn gemaakte eigenschap niet koppelen omdat deze daar niet wordt weergegeven!

Ik zal een foto plaatsen zodat je het beter kunt begrijpen. Omdat het mijn wens is om het deelvenster met aangepaste eigenschappen aan de rechterkant te hebben, om het te vullen zodat de cartridge automatisch wordt gevuld. Dat is mijn probleem!

123.jpg

Hallo

Wanneer u uw woningeditor aanmaakt, vult u de naam in van de woning die wordt aangemaakt en het type woning.

In uw geval wordt er een eigenschap 'tekst' aangemaakt die u zelf moet invullen. Zodra de bewerking is gevalideerd, wordt de eigenschap voor u gemaakt en wordt deze in het titelvak ingevuld als u uw tekstvak hebt bewerkt.

In uw geval kan het handiger zijn om het documentsjabloon te bewerken en sommige eigenschappen automatisch in te vullen. Maak de Z-eigenschap die gelijk is aan het zwaartepunt op Z en sla het document op als ".drwDot"

Hallo

U kunt bijvoorbeeld het volgende instellen voor het tekstvak dat aan uw #CLIENT eigenschap is gekoppeld:

Dit geeft je een leeg veld in je palet dat je naar wens kunt invullen (bijvoorbeeld met de waarde Mijn Klant in de afbeelding hieronder):

En dus dit in de eigenschappen van het vliegtuig:

Vriendelijke groeten

3 likes

@d.Roger zei het al, bravo!

- In "Titel" zet je de naam die je wilt zien

- Bij "Naam" vul je de naam van je variabele in

- In "Waarde" moet je niets zetten

Vervolgens slaat u uw formulierbestand op in uw eigenschappenmap (zie Opties/Bestandslocaties/Aangepaste eigenschapsbestanden).

Wanneer u vervolgens uw notities koppelt aan de eigenschappen, verschijnen ze in de lijst. Ik voeg de formulierbestanden toe als je wilt.

Succes!

sjabloon.drwprp
3 likes

En uw model met de schakels

a4v_soccsw2016.drwdot
2 likes

Oh geweldig!! Je bent geweldig en nogmaals bedankt D.Rogerjmsavoyat voor de tijd doorgebracht!!

Ik probeer het morgen af te maken, ik hou jullie op de hoogte wanneer ik nog een mogelijk probleem heb...

Goedenacht! :)

Goedenavond

Waarom vult u niet zowel de eigenschappen als de aangepaste eigenschappen direct in de kamer in en maakt u de koppelingen hiervan op de achtergrond.

2 likes

Hallo

totaal off-topic vraag, maar ik zie dat velen van jullie maar een # voor de naam van de variabelen, is er een bepaalde reden?

Het is allemaal goed!! Goed hoor! Ik ben opgetogen!

Ik zet d.roger als antwoord op de oplossing. Maar nogmaals een grote dank aan jmsavoyat voor de tijd doorgebracht

Ik heb je bestand dat je me terugstuurde als basis gebruikt! Super!!

Pierre S, van mijn kant heb ik een # gezet om mijn eigenschappen te erkennen en dat ze niet interfereren met andere eigenschappen van Solid...

Tot gauw!! :)